Tworzenie kursów online -cechy kursu pilotażowego #2

Jacek Wolniewicz Master teacher
Jacek Wolniewicz Master teacher
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Cechy kursu pilotażowego

Przypomnę, że zgodnie z zasadą odwróconego marketingu celem kursu lub programu pilotażowego jest:

  1. Sprawdzenie zainteresowania tematyką
  2. Określenie potencjału sprzedażowego
  3. Zebranie informacji zwrotnych o treści, formule, jakości w celu późniejszego dokładnego dopasowania zmian do produktu rynkowego
  4. Oszacowanie potencjału sprzedażowego i optymalnych cen kursu
  5. Testowanie pomysłu bez ponoszenia dużych wydatków na starcie (optymalizacja kosztów)

 

Mówiąc krótko:

Pilotaż pozwoli Ci zebrać mnóstwo informacji zwrotnych, które potem pozwolą stworzyć docelową, dobrze wycenioną  i sprzedawalną wersję swojego kursu.

Dlatego potrzebujesz w zależności od tematyki kursu tylko 15-30 płacących kursantów w kursie pilotażowym. A zebranie takiej liczby płacących testerów jest łatwe, nawet gdy nie masz wypasionego fanpage, bloga i listy mailowej.

 Mam nadzieję, że widzisz już wyraźnie o co chodzi w zrobieniu takiego pilotażu.

 

 

 Oto najważniejsze cechy Pilotażowego Kursu Online 

 -Ma z reguły mniej treści* niż pełny kurs/ program.

 -Ma węższy* zakres niż pełny kurs.

 -Ma większe wsparcie instruktora/nauczyciela.

 -Daje kursantom bardziej bezpośredni dostęp do ciebie, jako do autora.

 -Jest prowadzony w mniejszych grupach niż kurs pełny.

- Na każdym etapie kursu pilotażowego zbierasz opinie i uwagi.

- Zebrany feedback można wykorzystać do zareklamowania się przy promocji pełnego kursu.

 

 *(czasami można dać nadmiarowy program, żeby potem kierując się informacjami testerów wykluczyć treści zbędne)

2 thoughts on “Tworzenie kursów online -cechy kursu pilotażowego #2”

  1. Pingback: Tworzenie kursów online -case study kursu pilotażowego #3

  2. Pingback: Tworzenie kursów online - fundamenty Metody Pilotażowej #1

ZOSTAW KOMENTARZ