Cechy kursu pilotażowego
Przypomnę, że zgodnie z zasadą odwróconego marketingu celem kursu lub programu pilotażowego jest:
- Sprawdzenie zainteresowania tematyką
- Określenie potencjału sprzedażowego
- Zebranie informacji zwrotnych o treści, formule, jakości w celu późniejszego dokładnego dopasowania zmian do produktu rynkowego
- Oszacowanie potencjału sprzedażowego i optymalnych cen kursu
- Testowanie pomysłu bez ponoszenia dużych wydatków na starcie (optymalizacja kosztów)
Mówiąc krótko:
Pilotaż pozwoli Ci zebrać mnóstwo informacji zwrotnych, które potem pozwolą stworzyć docelową, dobrze wycenioną i sprzedawalną wersję swojego kursu.
Dlatego potrzebujesz w zależności od tematyki kursu tylko 15-30 płacących kursantów w kursie pilotażowym. A zebranie takiej liczby płacących testerów jest łatwe, nawet gdy nie masz wypasionego fanpage, bloga i listy mailowej.
Mam nadzieję, że widzisz już wyraźnie o co chodzi w zrobieniu takiego pilotażu.
Oto najważniejsze cechy Pilotażowego Kursu Online
-Ma z reguły mniej treści* niż pełny kurs/ program.
-Ma węższy* zakres niż pełny kurs.
-Ma większe wsparcie instruktora/nauczyciela.
-Daje kursantom bardziej bezpośredni dostęp do ciebie, jako do autora.
-Jest prowadzony w mniejszych grupach niż kurs pełny.
- Na każdym etapie kursu pilotażowego zbierasz opinie i uwagi.
- Zebrany feedback można wykorzystać do zareklamowania się przy promocji pełnego kursu.
*(czasami można dać nadmiarowy program, żeby potem kierując się informacjami testerów wykluczyć treści zbędne)
1 thought on “Tworzenie kursów online -cechy kursu pilotażowego #2”
Jest ok