Tworzenie kursów online -cechy kursu pilotażowego #2

Jacek Wolniewicz Master teacher
Jacek Wolniewicz Master teacher

Cechy kursu pilotażowego

Przypomnę, że zgodnie z zasadą odwróconego marketingu celem kursu lub programu pilotażowego jest:

  1. Sprawdzenie zainteresowania tematyką
  2. Określenie potencjału sprzedażowego
  3. Zebranie informacji zwrotnych o treści, formule, jakości w celu późniejszego dokładnego dopasowania zmian do produktu rynkowego
  4. Oszacowanie potencjału sprzedażowego i optymalnych cen kursu
  5. Testowanie pomysłu bez ponoszenia dużych wydatków na starcie (optymalizacja kosztów)

 

Mówiąc krótko:

Pilotaż pozwoli Ci zebrać mnóstwo informacji zwrotnych, które potem pozwolą stworzyć docelową, dobrze wycenioną  i sprzedawalną wersję swojego kursu.

Dlatego potrzebujesz w zależności od tematyki kursu tylko 15-30 płacących kursantów w kursie pilotażowym. A zebranie takiej liczby płacących testerów jest łatwe, nawet gdy nie masz wypasionego fanpage, bloga i listy mailowej.

 Mam nadzieję, że widzisz już wyraźnie o co chodzi w zrobieniu takiego pilotażu.

 

 

 Oto najważniejsze cechy Pilotażowego Kursu Online 

 -Ma z reguły mniej treści* niż pełny kurs/ program.

 -Ma węższy* zakres niż pełny kurs.

 -Ma większe wsparcie instruktora/nauczyciela.

 -Daje kursantom bardziej bezpośredni dostęp do ciebie, jako do autora.

 -Jest prowadzony w mniejszych grupach niż kurs pełny.

- Na każdym etapie kursu pilotażowego zbierasz opinie i uwagi.

- Zebrany feedback można wykorzystać do zareklamowania się przy promocji pełnego kursu.

 

 *(czasami można dać nadmiarowy program, żeby potem kierując się informacjami testerów wykluczyć treści zbędne)

ZOSTAW KOMENTARZ

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

TAK CHCĘ 3 DARMOWE LEKCJE

Po wypełnieniu formularza przeniosę Państwa automatycznie na stronę z filmami. [no spam]