Tworzenie kursów online -Schemat kampanii 10 kroków dla kursu pilotażowego #4

Jacek Wolniewicz Master teacher
Jacek Wolniewicz Master teacher
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Schemat kampanii dla Pilotażowego Kursu Online

Jak to zrobić?

Zacznij teraz od poznania dokładnego schematu działań do przejścia. 

To dziesięć punktów w wersji od A-Z na start. 

Gdy w przyszłości będziesz robić kolejną premierę, wykorzystasz już mniej punktów, ale wciąż ten schemat będzie działał

Będzie też działał bez względu na to, czy startujesz z komercyjnym kursem online, szkoleniami online, programem coachingowym, czy mentoringowym.

Wczuj się w rolę osoby, która do tej pory nie robiła w Internecie NIC (oprócz wrzucania zdjęć z wakacji). Teraz social media czas zaprząc do pracy – one są w stanie na Ciebie zarobić, ale musisz podejść do tego metodycznie i zgodnie ze schematem. 

 

Oto 10 precyzyjnych kroków 

1.         Określasz swój temat / obszar tematyczny dla przyszłej oferty.

2.         Budujesz swój spójny przekaz, slogan i wizerunek w tematyce z punktu 1., po to, by osoba, która na Ciebie trafi, od razu rozumiała: Kim jesteś? W czym pomagasz? Komu pomagasz? Za pomocą czego osiągasz efekty? Jakie efekty możesz zagwarantować?

3.         Budujesz szum medialny wokół siebie i tematyki, tzw. buzz marketing – po to, by przyciągnąć uwagę osób potencjalnie zainteresowanych. Np. poprzez zaplanowaną serię live-ów, webinarów.

4.         Dzięki wykorzystaniu technik tzw. lead magnet pozyskujesz e-maile i dane kontaktowe do osób, które Cię obserwują, czytają i oglądają Twoje treści.

5.         Tworzysz ankietę i pytasz osoby ze swojej listy mailingowej o sens i opinie na temat swojego nowego pomysłu na kurs online.

6.         Gdy masz już dane – opinie i sugestie, tworzysz cele kursu, projektujesz zgodnie ze swoją ekspertyzą draft scenariusza kursu, wybierając odpowiednią strukturę i zakres.

7.         Równolegle tworzysz założenia biznesowe – np. minima sprzedażowe, minima uczestników, politykę cen.

8.         Podgrzewasz uwagę osób z listy, tworzysz stronę przedsprzedażową z opisem przyszłego kursu i otwierasz okno sprzedażowe – przedsprzedaż pilotażową.

9.         Po przedsprzedaży produkujesz fizycznie kurs, refinansując produkcję z przeprowadzonej przedsprzedaży.

10.       Otwierasz i prowadzisz kurs. Zbierasz opinie o wersji pilotażowej. Tworzysz nową wersję i przygotowujesz kampanię. Ale to już inna opowieść 


A co po udanej premierze pilotażu? 

Tak naprawdę możesz wykorzystać część punktów schematu. 

Można zrobić na przykład tak. 

Tworzysz nowy content, podgrzewasz zainteresowanie osób ze swoich list mailingowych, pozyskujesz nowych poprzez publikację contentu na blogu, webinarach, dopieszczasz sobie stronę sprzedażową, dorzucasz opinie od testerów, nagrywasz poprawiony kurs - na pełnym wykopie budujesz kampanię i otwierasz kolejne okno sprzedażowe.

Sprzedajesz i udostępniasz kurs. Ponownie zbierasz opinie, robisz ewentualne korekty i uaktualnienia w programie, dobierasz kolejne narzędzia do optymalizacji i automatyzacji…

Mam prośbę.

Nie wierz za bardzo osobom, które mamią, że już za pierwszym razem osiągniesz miliony złotych  zysku, a do tego ustawisz sobie automatyczny i kompletnie pasywny system zarabiania na kursach online. 

Oczekiwania są źródłem frustracji, a takie wyniki są wyjątkami. Lepiej załóż, że pierwsza sprzedaż będzie mała- testowa i przyzwyczaj się do myśli, że musisz trochę się napracować i poznać naprawdę mnóstwo elementów, które sumarycznie popchną Cię do przodu. Zrób udaną premierę pilotażu. Potem korzystaj z porad marketerów oferujących Ci epicką kampanię promocyjną. 

Uwierz mi. Bez takich zasobów, jak lista mailingowa, czy chociażby 300 osób społeczności w zamkniętej grupie na facebooku, czy po prostu wolna gotówka do zainwestowania bardzo trudno rzucać się na super patenty reklamowe. 

Zacznij od pilotażu. Sprawdź potencjał kursu, zbierz społeczność, poznaj swoich klientów, zarób coś, a potem rozszerzaj działania.

Zacznij od małych sukcesów. Nic tak nie motywuje do działania, jak małe sukcesy


Powyżej opisałem 10 kroków, ale tutaj opisuję już dokładnie co ma być w środku. Na początek ...do pobrania dokładny opis sekwencji 5 pierwszych kroków.  

Poniżej pobierzesz pobierzesz bezpłatnie obszerne fragmenty ( 90 stron)  mojego #kursoebooka o tym, jak stworzyć pierwszy kurs online z wykorzystaniem metody pilotażowej. 
Pobierz, przeczytaj, a potem zadecydujesz co dalej.  

1 thought on “Tworzenie kursów online -Schemat kampanii 10 kroków dla kursu pilotażowego #4”

  1. Pingback: Tworzenie kursów online -case study kursu pilotażowego #3

ZOSTAW KOMENTARZ