Schemat na pierwszą sprzedaż pierwszego kursu online

Picture of Jacek Wolniewicz Master teacher
Jacek Wolniewicz Master teacher

Dzięki temu mogę też pracować offline, przedłużać weekendy i wakacje, testować wiele pomysłów i tworzyć na zakładkę wiele projektów.

Oto cały proces tworzenia pierwszego kursu online w metodzie pilotażowej -dla trenerek, trenerów, coachek, coachów i wszystkich, którzy marzą o dodatkowych automatycznych dochodach online  z branży edukacyjnej. Przeczytaj punkty –  jak tworzyć zdalne kursy online, które się będą sprzedawać, a nie tylko będą w ofercie na Twoich stronach www i je po prostu zastosuj. Wszystko jest na bazie praktyki, którą zdobyłem od wejścia z moją firmą szkoleniową do online w 2016 roku.

Zaczynamy. 

Określenie tematyki i obszarów kursu: 

Rozpocznij od określenia tematyki ogólnej (nie kursu) , która odpowiada Twojemu doświadczeniu i wiedzy. Wybierz obszar, w którym czujesz się ekspertem. Temat pierwszego kursu opracujesz później, Nie trać czasu na zgadywanie. 

 

Do kogo chcesz docierać?

Rozpisz sobie cechy Twojego idealnego kursanta jako osoby z która chcesz pracować. Znajdź jej 3 najważniejsze potencjalne frustracje związane z tematyką którą się zajmujesz. Od czego ta osoba ucieka lub do czego dąży. Jakim językiem z nią rozmawiac, gdzie ją znaleźć w sieci, jak wygląda demografia.

 

Budowanie wizerunku i zainteresowania:

 Zacznij lub zintensyfikuj budowanie  swojej obecności i wizerunku eksperckiego wokół wybranej tematyki (jeszcze raz – nie tematu kursu). Mów językiem i potrzebami swojego przyszłego kursanta. Tym samym szybciej zwrócisz uwagę swoją osobą, 

 

Pozyskuj e-maile i twórz listy potencjalnych użytkowników twoich przyszłych kursów:

Najszybciej, jesli zaczynasz od zera zbudujesz je z wykorzystaniem techniki  lead magnet – zapraszajac potencjalnych kursantów na bezpłatne webinary. To jest kluczowy i niezbędny element  do uzyskania efektów skali w sprzedaży kursów.

 

Zbieraj wskazówki, opinie i sugestie: 

Mając już pierwsze osoby na listach mailowych, przeprowadź analizy.  Ankietuj lub pytaj bezpośrednio osoby ze swojej listy mailingowej o ich opinie dotyczące pomysłu na twój kurs. To pomoże Ci dostosować kurs do oczekiwań potencjalnych uczestników. To z tej grupy wyłonisz  pierwszych płacących klientów.

 

Stwórz ofertę i przygotuj przedsprzedaż: 

Na podstawie zebranych informacji stwórz draft kursu oraz zadecyduj o jego formie. (to nie musisz być wcale nagrywany kurs). Określ minimalną sprzedaż która musi być zrealizowana.  Przygotuj propozycję cennikową – możesz wręcz zpaytać  i stwórz ofertę na przedsprzedaż, aby zweryfikować realne zainteresowanie. Pamiętaj- zapis na samą listę chętnych –  to nic nie znaczy. Gotowość do kupowania, a gotowowść do płacenia, to dwie rózne kwestie. 

 

Otwórz przedsprzedaż w tzw. oknie sprzedażowym.

Okno sprzedażowe to kilka dni, przeważnie tydzień, gdy mozna kupić Twój kurs. Sprzedaż ciągła niestety nie działa dobrze. Jeśli osiągniesz zakładany wynik przystąpisz do realizacji kursu wg. napisanej oferty. Jeśli sprzedaż nie pójdzie i będzie za niska lub zerowa – możesz ryzykować i poprowadzić kurs, albo zwórcić pieniądze i dopytać, dlaczego nie kupili. A potem skorygować wizję i zacząć jeszcze raz. 

 

Produkcja kursu: 

Po udanej przedsprzedaży i uzyskaniu finansowania przystąp do produkcji fizycznej kursu, korzystając z zebranego kapitału. Jak widzisz – do tej pory starasz się najpierw zarobić, a potem wydawać. Przy okazji w każdym momencie możesz się wycofać, jeśli nie zbierzesz kapitału i zacząć od nowa mając w kieszeni wolne środki. W przypadku odwrotnym (nie rekomenduję go)  – gdy najpierw produkujesz, a potem ustawiasz promocję i sprzedaż, ryzykujesz wszystko. I jeśli coś nie pójdze, musisz sięgać wciąż do kieszni, żeby zwiekszyć budżet promocji i reklamy lub zmienić metodę. I tak w kółko. Dla mnie to droga do bankrutctwa. 

 

Publikacja i prowadzenie kursu pilotażowego:

Prowadź kurs w formie pilotażowej, zbierając jednocześnie opinie uczestników. Wykorzystaj feedback do wprowadzania poprawek. Będą potrzebne do stworzenia kolejnej pełnosklaowej wersji. Kurs pilotażowy może być kursem niepełnym lub ( co rekomenduję) nadmiarowym. Możesz go publikować na specjalnej platformie do e-learningu LMS lub poprowadzić do jako serię spotkań online lub w innej formie, którą zaproponowałeś podczas budowania oferty. Kurs pilotażowy jest co do zasady zawsze objęty Twoją wyjątkową opieką i wsparciem. To pomaga, ponieważ, zapewnie nie jesteś osobą jeszcze mocno rozpoznawalną i tryb pomocy i konsultacji obniża próg niepewności u kursantów podczas zakupu.

 

Analiza feedbacku i produkcja wersji udoskonalonej kursu:

Na podstawie opinii uczestników pilotażowego kursu, dokonaj niezbędnych udoskonaleń i przygotuj wersję ostateczną kursu. Następnie zintensyfikuj działania promocyjne, sprzedaż plus uruchom finalną wersję kursu, już z uwzględnieniem wszystkich poprawek i udoskonaleń.

 

Podsumowanie i dalszy rozwój:

Po zakończeniu pierwszej pełnej edycji kursu, analizuj wyniki, zbieraj dalszy feedback i planuj kolejne kroki w celu rozwijania oferty kursów online. gwarantuję Ci, że nie zabraknie ci inspiracji, ponieważ to sami kursanci i praca z nimi będzie podrzucać Ci idealne pomysły. 

Pamiętaj, że kurs ma dostarczyć tylko  niezbędnychi waznych z perspektywy kursantów treści . Cała reszta jest nieważna.  Te potrzeby poznasz tylko podczas pilotażu. Nie wymyślaj, że wiesz lepiej. 

Owszem, zapewne znasz temat wyśmienicie, ale błąd przekreślający dobrą sprzedaż będzie np. w eksponowaniu nie tych problemów, które kursanci uznają za ważniejsze niż Ci się wydaje. Dowiedz się tego, a wszystko potem pójdzie, jak spłatka. Pamiętaj, to kursaci dadzą Ci pracę i płace, albo ją zabiorą.

 

Tak oto wygląda cały proces tworzenia kursu w metodzie pilotażowej. 

Czy to jest trudne? 

Za pierwszym razem zapewne tak, ponieważ jest wiele elementów, które musisz zrobić pierwszy raz. 

Jednak są na wszystkie opisane kroki procedury i schematy. Jesli je raz przejdziesz, to potem każdą nową i powtórną sprzedaż wykonujesz wykorzystują 99% z poznanych w pilotażu narzędzi i metod. 

Dlatego zapraszam na moje kursy w których na spokojnie, przez kilka miesięcy razem ze mną nauczysz się tego i stworzysz swoją pierwszą przedsprzedaż. 

Co ciekawe.

Gdy  mam schemat już przećwiczony, przygotowuję przedsprzedaż nowego kursu w pilotażu „na próbę” w ciągu maks 30 dni. Angażując się czasowo na 10 dni łącznie. Błyskawicznie wiem czy się uda przedsprzedaż czy nie.

To powtarzalny schemat. Odporny na mody.

Dzięki temu mogę też pracować offline, przedłużać weekendy i wakacje, testować wiele pomysłów i tworzyć na zakładkę wiele projektów

Szczegóły o rekrutacjach do programów szkoleniowych z tego tematu.

POBIERZ INFORMATOR 

Chętnie odpowiem na pytania.



ZOSTAW KOMENTARZ

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

TAK CHCĘ 3 DARMOWE LEKCJE

Po wypełnieniu formularza przeniosę Państwa automatycznie na stronę z filmami. [no spam]