Nawet kura gdacze, gdy zniesie jajko, czyli parę zdań o niepotrzebnej skromności.
Nie pamiętam skąd mam w głowie ten aforyzm, ale doskonale oddaje według mnie jedno z przekonań zakorzenione dość mocno w naszej polskiej mentalności, które uznaje chwalenie się wręcz za przejaw złego wychowania. To bez sensu.
Zwłaszcza gdy chcemy tworzyć kursy online.
Co prawda obserwując moje córki widzę, że młodsze pokolenie już chyba nie ma aż takiego problemu, jak czterdziesto ( i więcej ) latkowie, ale wciąż potrafimy żyć w przekonaniu, że np. “…jeżeli jestem w czymś dobry, to klienci w końcu się znajdą…” lub “…robię swoje, a w końcu ktoś mnie zauważy…”I włączamy autopilota z programem:
“Siedź w kącie, a (nie) znajdą Cię”
Innym razem wydaje nam się, że przecież nie zrobiliśmy “nic wielkiego”, że przecież nie jesteśmy nikim “ważnym”, to dlaczego o tym zaraz mówić?
Żyjemy często w poczuciu, że to co wiemy, potrafimy jest dla nas codziennością i normalnością (jak to zniesienie jajka przez kurę). Więc? Dlaczego o tym gadać?
Gdzieś w głowie tkwi halucynacja:
“…gdy będę kimś znanym, to wtedy mogę więcej o sobie mówić…”
Pytanie. Jak do tego doprowadzisz skoro wciąż “siedzisz w kącie”?
Codziennie pracuję z przyszłymi edukatorami, trenerami, twórcami kursów online i widzę ten błąd myślenia.
Chcemy np. pozyskiwać klientów, sprzedawać kursy online, ale za bardzo nikt o nas nie wie. A potem boli brak klientów.
Co by zrobiła kura na naszym miejscu?
Sądzę, że będzie gdakać, nawet o … pomyśle na pomysł :)
Mam takie ćwiczenie, które wprowadza do tworzenia kursów online. Nazywa się medialną wizytówką.
Chodzi o ustawienie w różnych miejscach -wszędzie tam, gdzie mogą pojawić się potencjalni klienci sprytnie skonstruowanego spójnego komunikatu o tym: kim jesteś, komu i w czym pomagasz (Ty albo Twój produkt), jakie efekty mogą mieć Twoi klienci ze współpracy z Tobą lub dzięki korzystaniu z Twojego produktu. To takie sprytne gdakanie 24 godziny na dobę.
Jeżeli planujesz rozpoczęcie tworzenia swoich kursów online – zapraszam Cię do przetestowania, procesu tworzenia medialnej wizytówki TUTAJ.
Ale, już od pierwszych minut skupia uwagę na Tobie i ofercie. Gdy przyjdzie właściwy moment, tę uwagę docelowo przekujesz na wielu klientów.
To ćwiczenie z całą strategię budowania kursu i mocnej listy pierwszych klientów opisałem w najnowszym #kursoebook-u ” Jak stworzyć kurs online i pozyskać od razu 50, 100, 200 i więcej klientów”
Na koniec
Całe ćwiczenie z medialną wizytówką znajdziesz tutaj