Twój pierwszy krok do zbierania płacących klientów w kursach online

Od razu łap długopis w dłoń, ponieważ mamy robotę do wykonania 

Żeby złowić sporo ryb trzeba m.in dobrać odpowiednią sieć.

Podobnie w sprzedaży

A tymczasem nawet nie wiesz, że możesz niepotrzebnie tracić potencjalny ruch do Twojej przyszłej oferty, ponieważ nie komunikujesz otwarcie co robisz, komu możesz pomóc i jakie efekty to przyniesie.

 

Wiele osób kombinuje  jak budować od razu wypasione blogi i traci sporo okazji, które są w zasięgu ręki i oka i kosztują Cię może 30 minut pracy. A chodzi o Twoje profile w social mediach.

Dlatego zanim zaczniesz jakiekolwiek ruchy z promowaniem swojej oferty, stwórz najpierw swoją “medialną wizytówkę”. Ona będzie Twoją pierwszą darmową reklamą i Twoją pierwszą siecią na grube ryby!

Zaraz ją zrobimy

Uwaga! To co zaraz zrobisz  jest lekiem na obiekcje w Twojej głowie, które skutecznie potrafią zniechęcić do działania typu:
A kim ja jestem, żeby mnie ktoś słuchał?
Nie mam tysiąca “lajków”.
Nikt mnie nie zna.

Ok. Rozprawmy się z tymi obiekcjami raz na zawsze!

Po pierwsze, zapamiętaj proszę, że każdy zaczynał kiedyś od pierwszego polubienia, fana, „subka”.

Po drugie, nic nie dzieje się z dnia na dzień, dlatego im wcześniej to ogarniesz, tym lepiej.

Po trzecie, przerobiłem już kilka różnych koncepcji tzw. budowania marki “personal branding” i powiem Ci, że najlepszą metodą jest nie kreowanie na siłę siebie, ale coś, co moja koleżanka psycholog – chyba najlepiej określiła- „daj się odkryć”.
To metoda lekka, nieinwazyjna, szczera, podkreślająca autentyczność, i nie wymaga “trenowania” własnej biografii i amerykańskiego “plastic smile” przed lustrem.

 

I ostatnia uwaga!
To, o czym będę teraz pisać, próbuj wykonywać i wdrażać od razu, tak aby już Twoja medialna wizytówka zaczęła na Ciebie pracować.

A zatem…jak skonstruować zachęcający i marketingowy przekaz wizytówkę o sobie i swoim kursie?

 

Nazywam to „medialną wizytówką”.

To nie jest tradycyjny zadrukowany kartonik. To precyzyjnie napisane JEDNO ZDANIE.

Ważne, żeby sformułować elementy tego zdania bardzo ściśle, ponieważ będziesz go często używać… podczas przedstawiania się i rozmowy z potencjalnymi kursantami, na stronach sprzedażowych, w e-mailach marketingowych, profilach w mediach społecznościowych itd. To zdanie będzie dobre, jeżeli będziesz je w stanie wypowiedzieć jednym tchem podczas uścisku ręki na przywitanie. Serio! Celem “medialnej wizytówki” jest od razu nakreślenie obrazu Twoje osoby i ugruntowanie Twojej wiarygodności w głowie odbiorcy.

 

 

OTO TRZY KOLEJNE KROKI TWORZENIA MEDIALNEJ WIZYTÓWKI

Najpierw musisz odpowiedzieć na trzy pytania:
Masz kartkę papieru? To zaczynamy – zapisuj swoje odpowiedzi.

 

Pytanie pierwsze
1. Dla kogo jest Twój kurs? [klient]

Nie odpowiadaj długim esejem na pytanie. Odpowiedz tylko kilkoma słowami.
Wskazówka. Jeśli masz już przemyślany portret swojego klienta, przejrzyj te notatki opisy.
Musisz wybrać kilka konkretów.
Kategoria „wszyscy” odpada.

Twoja odpowiedź może zatem wyglądać tak:
„kobiety menedżerowie”,
„przedsiębiorcy”,
„freelancerzy”,
„matki małych dzieci”.

Chyba wiesz o co chodzi?

 

Drugie pytanie brzmi:
2. Czego zamierzasz uczyć? [tematyka]

Jeszcze raz, krótko. Tylko kilka słów. To musi być konkret.
Twoją odpowiedzią może być:
„jak reklamować się na Facebooku”
„jak zapanować nad organizacją czasu”
„jak prowadzić blog”.

I tutaj nie powinieneś mieć wątpliwości, jak to opisać

 

 

Trzecie pytanie brzmi:
Jaki będzie efekt twoich działań/ uczenia/ coachingu/usług [wynik]

TO WAŻNY KOMUNIKAT, PONIEWAŻ TUTAJ MUSISZ OD RAZU POKAZAĆ MOCNE I JASNE KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z TOBĄ

Przykładami odpowiedzi mogą być:
„oszczędność pieniędzy”
„zwiększenie efektywności w pracy zawodowej”
„zwiększenie zysków”
„mniej stresu w pracy”.
Chodzi o zakomunikowanie jasnego wyniku – korzyści ze współpracy z Tobą.

 

 

A teraz „połączymy kropki” i zbudujemy wizytówkę.

Sposoby łączenia trzech elementów
Na początek możesz dodać jeszcze sformułowanie – „Nazywam się”. Ale jeżeli uznasz, że nie masz w danym momencie takiego powodu, żeby identyfikować siebie, to możesz to nazwisko pominąć.

Teraz cała sekwencja medialnej wizytówki może wyglądać tak:
Nazywam się
+ Uczę [kogo]
+ Korzyść [wynik]
+ Dzięki [tematyka]

 

 

 

Inspiracja 1
Nazywam się Jacek Wolniewicz. Uczę [kogo >] osoby przedsiębiorcze [wynik >] zarabiania na własnej wiedzy dzięki [tematyka >] umiejętnościom tworzenia i sprzedaży kursów i szkoleń online.

 

Inspiracja 2
Uczę kobiety, jak być efektywną dzięki technikom zarządzania czasem.

 

Inspiracja 3
Uczę przedsiębiorców, jak szybciej pozyskiwać dobrych pracowników dzięki zdalnym technikom rekrutacji.

 

Inspiracja 4
Uczę osoby chcące szybko tworzyć strony sprzedażowe o wysokiej konwersji dzięki wykorzystaniu Optimize Press.
Chyba już widzisz, że to proste

 

 

Ostatni element, to wykorzystanie tego w mediach społecznościowych.
Jeżeli masz konto na przykład na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, to koniecznie umieść swoją medialną wizytówkę w opisach swoich profilów.

  • Dodaj tekst wizytówki pod swoimi zdjęciami profilowymi. Po kliknięciu w zdjęcia będą widoczne. Podobnie opisz wszystkie zdjęcia w tle tzw. cover-y.
  • Dodaj tekst wizytówki  do stopki swojej biznesowej korespondencji
  • Wykorzystaj ją na swojej stronie startowej www eksponowanym miejscu.

To musi być od razu widać dla osób odwiedzających

Dodatkowo zwróć uwagę na swoje zdjęcia profilowe i nick-i a kontach.
Żeby to wszystko działało pokazuj swoją twarz, występuj z imienia i nazwiska.
Ludzie nie będą się uczyć u awatara o dziwnym nick-u.
Chcą uczyć się u realnego człowieka.
Pamiętaj o tym
Od teraz traktuj siebie jako osobę publiczną.

Przy okazji:

Jeżeli chcesz, a piszę całkiem serio, wyślij swoją wizytówkę lub link do profilów na mój adres: jacek.wolniewicz@kursyonline.guru. Zobaczę, jak Ci idzie ?

 

I sugestia na koniec.
Zrób swoją wizytówkę od razu, teraz. Niech ta informacja już na Ciebie pracuje.
Zobaczysz, jak wiele osób natychmiast pogratuluje Ci tego kroku i jak wiele osób odkryje Cię z innej strony. Jeżeli zadanie z medialną wizytówką jest już gotowe zachęcam do kolejnego kroku
To dobry moment na rozpoczęcie budowania pierwszego pomocnego szumu w mediach na temat tego, co robisz, a także pierwszej kampanii mającej zebrać wokół Ciebie osoby zainteresowane potem kupnem Twojego kursu.

 

 

POZNAJ CAŁY SCHEMAT >>>

 

Do zobaczenia

Jacek

 

 

Oto przykłady z profilu prywatnego i jednego z moich fanpage

 

Pole do wprowadzania informacji o sobie na profilu prywatnym Facebook

Opisane zdjęcie profilowe ( cover) na Facebook-u. Profil prywatny

 

 

Opis pod zdjęciem profilowym na Facebook-u. Profil prywatny

 

Opis pod okazjonalnym coverem na Fanpage. Profil "masterteacher"

 

 

Opis na pod zdjęciem covera na fan page. Widać linki do aktualnych kursów. Wykorzystuj to.

 

 

Dokładnie widoczny element opisu z wizytówki medialnej na profilu prywatnym

 

 

Podobnie wprowadzony opis na stronie startowej profilu LinkedIn

 

 

 

 

Wszystko opisuję w metodzie "Pilotażowy Kurs Online" tutaj