Wiele osób chce uruchomić swój pierwszy kurs online.
Wiele osób już tworzy swoje tematyczne i specjalistyczne kursy i szkolenia online
No to chcę powiedzieć…Gratulacje!

Serio.
To bardzo dobra decyzja.

 

A wiesz jakie najczęstsze motywy popychają ich do uruchomienia własnego kursu, szkolenia w wersji online?

Z reguły dotyczą tych trzech obszarów.

1. Motyw zarobkowy. Robią kursy online patrząc na nie biznesowo. Skoro jest rynek, to jest produkt. Mogą skalować przychody szybciej niż w szkoleniach w tzw. realu.

2. Motyw „misyjny.” Skala na jakiej działają online powoduje, że mogą tworzyć naprawdę ważne i istotne wartości dla innych, a przy tym budować pozycję eksperta.

3. Motyw „wolnościowy”. Pracują online, skąd chcą, ponieważ Internet i narzędzia do tworzenia i zarządzania produktami są dostępne online

Ciekawe,  które z nich motywowałby Ciebie?

Mnie wszystkie i … jeszcze jeden.

O tym, że wszedłem do online  zadecydował jeszcze jeden motywator.
Taki czysto pragmatyczny!
I teraz będzie coś ekstra dla zawodowych “salowych” i “gabinetowych” trenerów, coachów, konsultantów freelancerów.

„Blended learning”

Czyli krótki informator z mini case study- dlaczego warto znać proces tworzenia szkoleń, kursów wersji online!
Ideą blended learning-u jest po prostu połączenie (zmiksowanie) uczenia offline i online dla większej efektywności procesu.

Ale czy mi się przyda? Po co mi to?
A chociażby po to, żeby np. nie spędzać na salę szkoleniową uczestników z całej Polski, żeby dać im (jak to nazywam) wsady WIEDZOWE poprzez formaty e-learningowe, a skupić się w pracy na sali tylko na komponencie UMIEJĘTNOŚCI -czyli np. odpowiednie ćwiczenia, case study, symulacje grupowe.
Np. możesz poprowadzić jednego dnia 2 grupy po 3,5 godziny na ten sam temat, co przy coraz większych oporach do delegowania pracowników na całodzienne szkolenia ma bardzo duży sens. Zastanów się nad tym.

Po za tym wiedza jest najłatwiejsza do złożenia w formułę online i często niepotrzebnie zabierze Ci czas na sali szkoleniowej. Oczywiście zrobienie dobrego blended learningu wymaga od ciebie bardzo dobrych umiejętności zaprojektowania szkolenia, ponieważ bardzo precyzyjnie musz ustawić cele z poziomu: Wiedza, Umiejętności, Postawy.
Bez tego niemożliwie będzie dobre rozdzielanie treści.
Jednak, gdy dobrze opiszesz co do zakresu działań te cele, to już dobór części realizacyjnej- technicznej jest najmniejszym problemem.

Krótki przykład na wykorzystanie formuły hybrydowej blended learning

Opis 
Zajęcia z radzenia sobie z manipulacjami podczas negocjacji handlowych:
Do części online została „wyrzucone” wiedza o rodzajach manipulacji, niektóre skrypty demaskowania manipulacji, część follow-up, testy i część zadań
Wykorzystałem zajęcia online przez platformę Zoom i Click – Meeting, materiały w pdf.
Część online pozwoliła już na szybką integrację i na sali ćwiczyliśmy już, jak „starzy znajomi” w formule symulacji.
Końcowy follow-up polegał na serii spotkań na platformie webinarowej online z trenerem i osobą obcą dla uczestnika i przeprowadzeniu symulowanych negocjacji.
Zamiast 3 dni na sali zrobiliśmy jeden i kilka godzin online.
Szkolenie wbrew pozorom było wyżej wycenione i spotkało się z szybszą akceptacją klienta.

Tak wyglada przykład wykorzystania tej samej wiedzy i techniki, dzięki której zrobisz swój własny kurs online i poszerzysz swoje portfolio.
Ja sądzę, że warto, to poznać i być o krok przed innymi, ponieważ wciąż mało szkoleniowców freelancerów potrafi to zrobić.
Zastanów się nad tym.


Leave a Reply

Your email address will not be published.