Wiele energii możesz spędzić na szukaniu tematów, problemów, które Twój kurs może rozwiązywać.

Wbrew pozorom nie chodzi o znalezienie na rynku przykładów kursów największych i najlepiej sprzedających, a potem stworzenie nieco innej wersji.

 

Zamiast tego, chodzi o wybranie właściwego pomysłu i opisaniu go w taki, żeby klienci byli faktycznie zainteresowani kupieniem go.

Do tego potrzebujemy nauczyć się mówić językiem naszego klienta i wiedzieć, jak ON definiuje problemy, które go spotykają.

Przykład z praktyki szkoleniowej absolwentki mojej szkoły trenerów
Ich pierwsza oferta dla urzędów pod tytułem „Obsługa trudnego klienta w urzędzie” nie przynosiła zleceń.
Ale gdy wsłuchali się w język klientów, okazało się, że w pojęciu urzędników, urzędy nie mają klientów, ale petentów i nie trudnych, a roszczeniowych.
Po zmianie na „język urzędów” oferta otrzymała tytuł „Obsługa roszczeniowych petentów w urzędzie”.
Ta drobna zmiana spowodowała, że zamówienia posypały się, jak z rękawa.

Oto krótki PROTIP

Wwarto poznać „język klientów”. Sposobów jest sporo. Najprostszym jest odwiedzanie grup, forów dyskusyjnych i podpatrywaniem o czym i jak piszą w Twoim temacie internauci.
A dodatkowym darmowym narzędziem, które może Ci znaleźć podpowiedź W JAKI SPOSÓB LUDZI PYTAJĄ GOOGLE-A o istotne w Twoim temacie zagadnienia, jest strona
https://answerthepublic.com

oto przykład dla hasła
motywacja
 

Po wpisaniu słowa kluczowego program pokaże Ci graficznie ciekawe dane. M.in. to w jaki sposób internauci formułują pytania. Mając tę wiedzę możemy potem głębiej analizować. Na przykład na jakich stronach u konkurencji te frazy się pojawiają lub poprzez inne narzędzia sprawdzić ILE RAZY takie pytanie jest wpisywanie miesięcznie/ rocznie do wyszukiwarek. A to już dobre dane do określenia, czy Twój kurs ma jakieś szanse sprzedażowe na rynku.

O tych dodatkowych narzędziach i sposobach ich obsługiwania uczymy się na początku Akademii Kursów Online [AKOL]
Tutaj możesz sprawdzić czy i kiedy kolejny AKOL startuje

 

 

Działasz?

Super

Pozdrawiam

Jacek


Leave a Reply

Your email address will not be published.