Ruszył MasterClass

Jacek Wolniewicz Master teacher
Jacek Wolniewicz Master teacher

Premiera się udała - Oficjalnie otwieram MasterClass o ćwiczeniach

Gdyby ludzie kierowali się rozumem i wiedzą, nikt nie tkwiłby w nałogach, złych relacjach, ani żadnych nieprzydatnych nawykach. Nikt nie trwałby w nielubianej pracy, pod butem psychopatycznego szefa.

⬜️

A jednak chyba każdy z nas pomimo wiedzy i lat doświadczeń tkwi w różnych podobnych sytuacjach, pielęgnuje czasem dziwne przekonania i postawy.

Ktoś powie. Tak mamy i już.

Inny zasugeruje nam jakiś warsztat np. z rozwoju osobistego lub nawet terapięJ

 

⬜️

No właśnie. O czymś chcę ci napisać.

O tym, jak na szkoleniach i warsztatach na które ktoś po prostu wysłał Ci uczestników popracować nad zmianą nastawienia, przekonań, postaw. Jak ich zaangażować i otworzyć. Po co? Po to, żeby było atrakcyjnie i efektywnie

Żeby tak było bardzo często musimy obejść takie sprytne Umysłowe Systemy Zabezpieczeń u uczestników. To dość pokręcone systemy. Mieszanina błędów poznawczych, złych lub dobrych doświadczeń i zbudowanych na nich przekonań, liczne strategie unikania niekomfortowych psychicznie sytuacji, strategie racjonalizowania sobie niewygodnych zachowań.

Cały arsenał. Czeka tylko na sygnał. A tym sygnałem jest najczęściej.

„A teraz będziemy się uczyć czegoś nowego”!

„O nie! ZMIANA?”

„Po co mi to?”

„To nie zadziała u mnie”

„Już próbowałam i nic”

„Szkoda czasu – to co mam się jakoś sprawdzało do tej pory.”

„Dobra- popatrzę, a ty baw mnie…

Itp.

Itd.

⬜️

Kiedyś po mojej etiudzie na certyfikacji trenerskiej mój mentor zadał mi proste pytanie.

„I co z tego wyniesie do codziennej pracy uczestnik tego szkolenia?”.

Myślałem, że chodzi tylko o narzędzia, metody, techniki.

Ale chodzi o coś więcej.

O przekonanie uczestnika, że warto zacząć korzystać poza salą z tych narzędzi ….

O wyłączenie na dobre systemów zabezpieczeń i zmianę postawy. Chociaż jej ruszenie. Tak. To klasyczne P (postawa) z celów szkoleniowych WUP, które są uczone chyba na każdym szkoleniu trenerskim. Ale praca z P nie jest wcale taka powszechna. Jest sporo ryzyka, ponieważ efektywność ruszania postawą nie zależy od liczby argumentów, że „warto”, że „to działa”, „u innych się sprawdziło”.

Dowody naukowe też dużo nie dadzą. Po prostu nasze postawy w większości nie są zbudowane na argumentach racjonalnych i wiedzy, ale na emocjach i opłacalnych zachowaniach.

No i na straży utrzymania tych postaw stoją te cholerne samouczące się systemy zabezpieczeń.

 

⬜️

Co zatem możemy (jako edukatorzy zrobić), że by obejść te systemy i oddziaływać na zmianę postaw?

Mamy całą paletę aktywności szkoleniowych – zwanych często zbyt frywolnie ćwiczeniami, które pomogą.

Są one budowane w oparciu o model uczenia eksperymentalnego Davida Kolba, wiedzę o genezie tworzenia postaw psychologicznych, teorię dysonansu poznawczego, techniki wywoływania głębszej refleksji i zatrzymania nad problemem itp.

Brzmi to może mocno uczenie, ale właśnie po to przygotowałem jeden z moich onlajnowych MasterClass, żeby pokazać Ci od razu gotowe wykorzystanie tych elementów w formie scenariuszy różnych aktywności i ćwiczeń.

15 października z kameralną grupą testowałem tę formułę.

Przyszły pierwsze opinie o pokazanych technikach i samym czterogodzinnym warsztacie.

„Techniki (…) są mega skuteczne, a zwłaszcza łączniki między nimi a treścią dalsza. Unika się wtedy fajerwerków i frustracji grupy”

„Bardzo podobało mi się nowe spojrzenie na znane narzędzia i ćwiczenia trenerskie oraz pogłębienie wątku odpowiedniej konstrukcji warsztatu”

„Trudno jest polecić jakąś treść konkretnie, bo tak naprawdę całość jest niezwykle spójna i polecanie jakiegoś jednego fragmentu, będzie wyrywaniem go z kontekstu całości. Nawet każde z narzędzi ma różne zastosowanie i typując jedno pozbywamy się zalet pozostałych”

„Dobra okazja do zatrzymania się i zrewidowania swojego narzędziownia. Dla osób doświadczonych, ale też stawiających pierwsze kroki”

„Merytorycznie – petarda”

No i taki wpis bardziej formalny J

„Gdybym na podstawie swoich doświadczeń miał określić czym są zajęcia Master Class autorstwa Jacka Wolniewicza, ze spokojem i pewnością gwarantuję Ci, że dostaniesz rzetelną i aktualną wiedzę od praktyka, która zaserwowana w przystępny, a zarazem bardzo merytoryczny sposób na pewno pomoże wzbogacić twój warsztat kompetencji trenerskich. To właśnie sposób prowadzenia zajęć daje najbardziej efektywną formę przyswajania wiedzy z możliwością zadawania pytań i zweryfikowania wątpliwości po to, aby wyjść z zajęć z pakietem nowych narzędzi gotowych od razu do zastosowania.”

 

⬜️

No to teraz - co robimy tam konkretnie?

 

*W części pierwszej zrobimy specjalny test wiedzy – spokojnie nie na ocenę, ale zobaczysz parę automatycznych mechanizmów, które Toba sterują i przeszkadzają w rozwoju.

 

**W drugiej części dam Ci trochę niezbędnej podbudowy teoretycznej o mechanizmach tworzenia i „szturchania” postaw, o dysonansie poznawczym, czarnej dziurze kryzysu zmian, pułapce nieświadomej niekompetencji, strategiach unikania niewygody psychicznej. Będzie wszystko łatwo i strawnie podane. Bez obaw o przeintelektualizowanie.

 

***W części trzeciej omówię scenariusze 5 najciekawszych techniki obchodzenia systemu zabezpieczeń w umysłach uczestników. (Pokaz sprawczości, Odwrotka, Pułapka Na Umysł, Error, Paradoks)

 

****W części czwartej porozmawiamy o tym co, gdzie i jak możesz wykorzystać w swojej tematyce i potrzebach szkoleniowych. Jeżeli będą przesłane przykłady, to popracujemy na przykładach.

4 godziny, bez rozbiegówek :)

 

⬜️

Jeżeli zastanawiasz się „Kurde …, ale dlaczego miałbym być na tym MasterClass u Dżeka”, to teraz powiem Ci, jak możesz wykorzystać tę wiedzę

Po pierwsze – Każde z tych ćwiczeń jest omawiane tak, żebyś mógł/ mogła zrobić swoje własne modyfikacje i mieć swój unikatowy i zbiór ćwiczeń. Nie kopia z forum TTT 1:1, którą już puściło w świat milion ludzi.

 

Po drugie – Pokażę Ci różne sposoby omawiania tych ćwiczeń, a to poszerzy zdecydowanie liczbę miejsc do ich zastosowania

 

No i pokażę Ci dokładnie w którym miejscu i czasie poszczególne ćwiczenia wyłączają u uczestników opór przed zmianą. Serio.

 

 

⬜️

Podsumowując.

  • Zajęcia są online, widzimy się w trybie kamera i mikrofon na zaszyfrowanej platformie.
  • Dodatkowo zakładam Ci panel kursanta na mojej platformie elearningowej i tam będą też pdf-y i dodatki uzupełniające.
  • Rezerwujesz 4 – 4,5 godziny (dyskusje są burzliwe)
  • Szkolenie nazywa się „Tworzenie ćwiczeń oddziałujących na refleksję i zmianę postaw u uczestników szkoleń” – ciągle myślę nad innym tytułem, ale nie mam pomysłu.

Dla chętnych jest zaświadczenie uczestnictwa

Najbliższy wolny termin sprawdzisz klikając brutto pod tekstem

Grupa tylko 10 osób.

I co Ty na to?

Joanna dodała właśnie;

"Treści przypomniały o szerszym kontekście i możliwości wyciagnięcia innych wniosków niż te, do których się ograniczam przez rutynę"

 

Więc może po prostu przyjdź i złam rutynę?

Zobacz termin najbliższego MasterClass
MasterClass TTT 15.X

ZOSTAW KOMENTARZ

TAK CHCĘ 3 DARMOWE LEKCJE

Po wypełnieniu formularza przeniosę Państwa automatycznie na stronę z filmami. [no spam]