Jak właściwie operować przykładami w szkoleniach?

Projektując cele szkoleniowe, staramy się je określić poprzez 4 wymiary: Wiedza, Umiejętności proceduralne, Umiejętności strategiczne, Postawy. Chcąc wykorzystać przykłady jako technikę szkoleniową, warto wiedzieć, co podpowiadają badania. Mówią one, że kiedy uczymy procedur – inaczej zadań rutynowych – warto wykorzystywać proste przykłady, ale koniecznie jasno osadzone w kontekście zawodowym. Jeżeli natomiast uczymy zadań strategicznych, lepiej …

Jak właściwie operować przykładami w szkoleniach? Read More »

Samo zło – kamera na szkoleniu!

Jak przygotować uczestników do ćwiczeń z kamerą? Większość uczestników stresuje się, tylko widząc w programie moduł ćwiczeniowy z kamerą. Czy to ma sens? Warto korzystać z kamery podczas zajęć, ponieważ nagranie najlepiej pokaże obiektywnie zachowania. Informacja zwrotna, zbudowana na bazie analizy materiałów, jest niezwykle cenna rozwojowo. Na początek warto zapamiętać podstawowe zasady planowania modułów z …

Samo zło – kamera na szkoleniu! Read More »

Scenki sprzedażowe, które nie uczą!

Dlaczego większość scenek sprzedażowych na szkoleniu nie uczy? Jak zrobić scenki i nie zepsuć szkolenia? Większość szkoleń sprzedażowych zawiera moduł ćwiczeniowy pt. „scenki”. Przećwiczenie na forum (np. w tzw. akwarium) rozmów handlowych wydaje się całkowicie słuszne i logiczne, można otrzymać natychmiastową informację zwrotną i praktycznie zasymulować realny stres u klienta. Na pierwszy rzut oka widać …

Scenki sprzedażowe, które nie uczą! Read More »

Ocena szkolenia, a jego efektywnosć

Czy dobre oceny szkolenia wskazują na jego efektywność? Przypominamy wszystkim zleceniodawcom, którzy kończą analizę efektywności szkolenia na poziomie ankiet wypełnianych po szkoleniu, że nie ma żadnej naukowo stwierdzonej korelacji pomiędzy bardzo dobrze czy entuzjastycznie ocenionym szkoleniem i trenerem a efektywnością. Nie wolno popełniać takiego skrótu myślowego: „są zadowoleni, to znaczy, że się nauczyli”. Często szkolenia, …

Ocena szkolenia, a jego efektywnosć Read More »

Jak funkcjonuje cykl Kolba?

Cykl Kolba to zaproponowany (przez prof. Davida Kolba) schemat tłumaczący sposób uczenia się osób dorosłych w formule aktywnej poprzez działanie/doświadczanie. Jednym z głównych założeń jest to, iż osoby dorosłe efektywnie uczą się, kiedy przejdziemy przez 4 etapy. Etap 1. Działaj (np. nie umówiłem się dzisiaj z żadnym klientem). Etap 2. Refleksja (czy to było dla …

Jak funkcjonuje cykl Kolba? Read More »

TAK CHCĘ 3 DARMOWE LEKCJE

Po wypełnieniu formularza przeniosę Państwa automatycznie na stronę z filmami. [no spam]