Jak sprawnie stworzyć swój pierwszy Kurs Online i od razu pozyskać 50, 100, 200 i więcej płacących kursantów?

Uniknij tej frustrującej niepewności, czy znajdą się klienci i czy dasz radę z techniką!

Jeżeli chcesz stworzyć swój kurs online, ale obawiasz się, że:

 

Nikt nie kupi Twojego  kursu.

Sądzisz, że wszystko jest już dostępne w internecie za darmo.

Uważasz, że nie znasz się na sprzedaży.

Nie sądzisz, że znajdą się osoby, które zechcą Cię słuchać?

Sądzisz, że technika Cię przytłoczy

Brakuje Ci uporządkowanej wiedzy o tym, jak zacząć

 

 

To zobacz proszę,  co przygotowałem

arrow

Oto sposób tworzenia pierwszego kursu online! 

Wiele dni, a nawet miesięcy ciągła praca nad scenariuszem i nagraniami, montaż, koordynacja pracy grafika nad oprawą plastyczną, stawianie platformy do sprzedaży i publikacji kursu. Ogłoszenie zapisów na listę mailingową "Zainteresowani".

Praca praktycznie 17 godzin na dobę. Potencjalne przychody już zaksięgowane w głowie.

Wreszcie nadchodzi dzień premiery
Wszystko jest gotowe. Wystarczy niczym dowódca misji kosmicznej NASA rozpocząć odliczanie i wcisnąć przycisk "START" Wychodzi pierwszy mail do listy "Zainteresowani:

A potem ... czekamy, czekamy... czekaaamyyyyy
Ciszaaaaaaa.
Pomimo wielkiego zaangażowania w tworzenie kursu online sprzedaży nie ma.
Przez pierwszą godzinę sprawdzasz wszystko. Może coś się nie opublikowało. Może strona z ofertą ma awarię? Może mail nie wyszedł?.
Ale nie. Wszytko działa.

PING! Wreszcie jest sprzedaż. Po dwóch godzinach druga. Potem do wieczora  jeszcze dziesięć Ale potem cisza. Po tygodniu masz 14 transakcji i dalej ciiiiszaaaa.

 

 

 

Niestety, ale, to nie jest najlepsza droga. 

 

Zobacz, co sobie zafundujesz działając w ten sposób.

 

 

ZRÓBMY BILANS z powyższego przykładu.

 

I. Produkcja i premiera kursu

Zakup sprzętu do nagrywana wideo, audio, oświetlenia,  zakup licencji na software, budowa, dzierżawa platformy do publikacji kursu, zlecenie nagrań , montażu lekcji kursu, prace grafików, ludzi od stron www, reklama kursu w internecie, może zakup jakiegoś "super kursu" o tworzeniu kursów online od zagraniczenego marketingowego guru...

To wszystko pochłonie przeciętne do 10.000 zł przy czym nie masz żadnej gwarancji, że sprzedasz swój kurs.

 

II. Przychód z powyższego przykładu

14 kursów x (załóżmy minimum) 199 zł = 2786 zł

 

III. Twoja praca nad kursem

Uwaga nie pomijaj tego etapu, jako czegoś nieistotnego:

Plan minimum -niech to będzie tylko 200 godzin x najniższa krajowa 14,70 zł - razem 2 940zł

 

IV. Policzmy wszystko

+2 786 zł Sprzedaż

-10 000 zł Produkcja i premiera

_________

- 7214 zł  tyle wynosi strata w gotówce

 

I do tego dodaj swoją pracę, czyli -2 940 zł

Piękna katastrofa. Prawda?

 

 

 

Ten deal i wiele tak projektowanych kursów online jest od razu na minusie.

 

Stać Cię na taki obrót spraw?

Sądzę, że nie...

 

...Ale wiele osób nie wierzy w taki obrót sprawy, ponieważ myślą, że ich pomysł jest najlepszy na świecie, że tematyka kursu jest bardzo ważna, mają nawet mailingową listę, aż 800 zainteresowanych. Jak ma się nie udać?

A jednak:

 

Nie ma miesiąca, żebym nie rozmawiał z kimś o takiej kosztownej wpadce na starcie.

Osoby, które do mnie piszą, są sfrustrowane, zniechęcone i rozczarowane. Mówią, że cały ten biznes kursów online, to jakaś marketingowa ściema.

A tymczasem można inaczej. Nie wiem, czy wiesz, ale stworzenie pierwszego kursu online, który pozyska od razu płacących klientów wbrew pozorom naprawdę nie musi być trudne i ryzykowne. Co więcej - nie wymaga 10 000 zł na start i możesz go zrobić inwestując tysiąc, maksymalnie dwa tysiące złotych na start.

A gdy już poznasz pewną metodę (o której piszę dalej) możesz tworzyć i sprzedawać nowe produkty BEZ ŻADNEJ DODATKOWEJ INWESTYCJI. 

W taki sposób powstała m.in moja Akademia Kursów Online. 14 dniowa akcja. Zero reklam. Zero inwestycji, oprócz tego co już miałem do dyspozycji i swojego czasu - ok. 72 godzin pracy. W czternaście dni dzięki metodzie o której piszę dalej wygenerowałem sprzedaż miejsc do Akademii na poziomie 37 000 zł.

 

 

 

 Ale dlaczego masz słuchać właśnie mnie?

Jasne. Sam by na twoim miejscu o to zapytał, ponieważ rynek jest pełny różnych kursowych guru. Oto parę słów o mnie i moich doświadczeniach

Nazywam się Jacek Wolniewicz i uczę, jak zamieniać wiedzę na pieniądze.
Jestem długoletniem menedżerem, marketingowcem, trenerem biznesu i konsultantem. Uczę właścicieli firm, nauczycieli, coachów, szkoleniowców i ludzi przedsiębiorczych zarabiania na własnej wiedzy poprzez  projektowanie, prowadzenie, sprzedaż szkoleń stacjonarnych i kursów online.

Część mojego biznesu z obszarów edukacji i szkoleń po latach pracy offline przeniosłem z sukcesem do Internetu.
Zachęcił mnie do tego po pierwsze ... mój wiek. Po prostu postanowiłem, że nie chcę wciąż jeździć po kraju i prowadzić szkoleń stacjonarnych.

Chciałem być bardziej przy rodzinie. Trzy córki, dwa wielkie psy, kawał ogrodu. Wchodziłem do online m.in z dorobkiem ponad 4500 godzin szkoleniowych, setkami sesji konsultacyjnych i coachingowych i z ponad 150 trenerami biznesu i sprzedaży wyszkolonymi w moich szkołach trenerskich.

Wciąż chciałem szkolić, pomagać, ale już bez biur i stałej lokalizacji. Internet to umożliwiał.

Wyznaję zasadę, że tworzenie płatnych kursów online nie jest jednorazowym działaniem "przy okazji" i "po godzinach".

Żeby osiągnąć sukces finansowy wymagają wykorzystania starannie dobranej wiedzy z kilku obszarów.  Fakty są takie, że w tej branży więcej osób traci niż zarabia. Co gorsza pomimo strat uruchamia się u nich tzw. "efekt uporczywości", który każe im wciąż trwać w nieskutecznym i często kosztownym działaniu, szukać kolejnych złotych metod.

Pomagam początkującym wystartować bez porażki.

 

Po trzech latach tworzenia i sprzedawania swoich szkoleń i kursów w wersjach online ( ponad 2500 sprzedanych kursów online , szkoleń, programów mentorskich i konsultingowych)  i po  przejściu licznych kursów i przetestowaniu różnych rozwiązań postanowiłem podzielić się jedną z lepszych metod, która najlepiej sprawdza się podczas budowania od zera kursów online. Jest metoda, która nie pozwoli ci przeinwestować zanim wszystkiego nie sprawdzisz w realu.

 

 

 

Cztery błędy prowadzące do porażki na starcie, których trzeba uniknąć

 

Po pierwsze zarekomenduję Ci inne podejście do produkcji kursu online niż opisane na początku.

 Ale poznaj cztery błędy początkujących.

1. Zakładają, że wiedzą lepiej jakiej treści oczekują kursanci i w związku z tym nie pytają nikogo dokładnie o potrzeby związane z treścią kursu

2. Chcą  od razu wypuścić na rynek gotowy kurs. Taki na "tip top". Dopiero potem zajmują się prowadzeniem jego promocji i sprzedażą.

3. Mają nadmierne poczucie kontroli, co objawia się w dążeniu m.in do perfekcjonizmu i wiecznego dążenie do "doskonałości". Przez to prace nad kursem potrafią trwać w nieskończoność.

4. Przeceniają deklaracje chęci zakupu składane przez potencjalnych klientów kursu online. Niestety gotowość do kupna nie równa się gotowości do płacenia.

 

I co? Któryś z opisów dotyczy Ciebie?

Jeżeli tak, to czytaj dalej 

 

A co możesz konkretnie zrobić, żeby uniknąć frustracji i strat na starcie?

 

Poznaj - Metodę Pilotażowego Kursu Online 

 

To właściwie gotowy plan składający się z 10 kroków.

Pozwala znaleźć najlepszą tematykę kursu i skutecznie angażuje pierwszą grupę zainteresowanych kursem.

Pozwala stworzyć idealny scenariusz kursu online, dobrać niezbędną technikę do producji  stworzenia oferty

Pozwala skutecznie uruchomić sprzedaż Twojego kursu

To metoda eliminująca ryzyko generowania strat przy produkcji

Co ważne - tej metody możesz się teraz bardzo prosto nauczyć.

 

 

 

Dla kogo jest ta metoda?

Jest idealna zwłaszcza dla osób początkujących, z zerowym dorobkiem, które blokują przed startem takie obawy jak:

  • Nikt nie kupi mojego kursu.
  • Wszystko jest już dostępne na rynku za darmo.
  • Nie znam się na sprzedaży.
  • A kim ja jestem, żeby ktoś mnie chciał słuchać?
  • Jestem a-techniczny.
  • Brakuje mi uporządkowanej wiedzy, jak zacząć.
  • Większość treści w Internecie i tak jest za darmo

 

 

 

 

 

 

A to efekty stosowania metody Pilotażowego Kursu Online przy Twoim pierwszym kursie:

 

Dopracowanie tematyki kursu online  idealnie do potrzeb kursantów

Zbudowanie ( jeżeli nie masz niczego) od zera  pierwszej grupy zainteresowanych kursantów,

Stworzenia idealnego scenariusza kursu

Dobranie do scenariusza najbardziej potrzebnej i niezbędnej techniki do producji ( bez przepłacania za gadżety )

Przedsprzedaż kursu pilotażowego wersji testowej od razu za pierwszym razem zanim wydasz złotówkę na produkcję

Nagranie kursu pilotażowego bez tracenia czasu na elementy zbędne

Zebranie informacji zwrotnej po edycji kursu pilotażowego, która pozwoli szybko opracować drugą - ostateczną wersję kursu, która uruchomisz na większą skalę bez ryzyka wpadki.

 

 

 

 

 

Czy to jedyne rozwiązanie?

Nie. Zapewne znajdziesz inne koncepcje. Ale to metoda, którą sprawdza mi się najlepiej. Nie musisz z niej korzystać Na dodatkowy dowód skuteczności tej metody - wprowadzam ten #kursoebook na rynek dokładnie według niej. Efekt przedsprzedaży na przez pierwsze 4 tygodnie dni przed oficjalnym udostępnieniem #kursoebook-a w dystrybucji, to sprzedaż 367 sztuk. 🙂

 

 

 

Zainteresowany, zainteresowana poznaniem całości? 

Oto mój nowy #kursoebook.

 

 

(Miał to być zwykły e-book, ale po przeczytaniu przez moją recenzentkę obszernych fragmentów wyszło, że to już trochę mini kurs online. Daję tam mnóstwo instrukcji i zadań do wdrożenia.

arrow
arrow

Dodatkowo zawiera wersję audio mp3

Posłuchaj fragmentu

arrow

TEMATYKA

  • WPROWADZENIE DO KURSÓW ONLINE

    Potencjał zarabiania na cyfrowych produktach edukacyjnych

    Pięć dowodów dla niedowiarków, że kursy i szkolenia online to pewny biznes

    Cztery pomocne i praktyczne struktury budowania kursów online

    Scenariusz kursu online – uwaga,  to nie jest po prostu „agenda”

    Podstawy wyceny ofert edukacyjnych online

    Odwrócony marketing – podstawa sukcesu Twojego pierwszego produktu

    Idea – Minimum Viable Product– też możesz działać jak Facebook i Instagram

    Bbłędy początkujących

  • METODA PILOTAŻOWEGO KURSU ONLINE - SCHEMAT "step by step"

    Określenie tematyki swoich przyszłych kursów/szkoleń online (ćwiczenie dla Ciebie)

    Zbudowanie medialnej wizytówki informującej, kim jesteś, w czym i komu pomagasz ( ćwiczenie dla Ciebie)

    Szybkie sposoby na poprawienie spójności informacji o sobie i swoich ofertach w sieci. ( ćwiczenie dla Ciebie)

    Szybkie tworzenie szumu medialnego – zainteresowania Tobą i Twoją ofertą w mediach społecznościowych dzięki live i wideo. (case study i ćwiczenie dla Ciebie)

    Jak ściągnąć anonimowych widzów na Twoją  listę mailingową – technika lead magnet (check lista zasad dobrego lead magnet dla Ciebie)

    Wybór programu do obsługi Twojej listy mailingowej

    Wykorzystanie ankiety, żeby sprawdzić pomysł na Twój kurs / produkt online (+case study i ćwiczenie dla Ciebie)

    Wybór celów, struktury i zbudowanie draftu scenariusza przyszłego kursu (schemat)

    Wycena, liczba kursantów, wielkość sprzedaży i inne założenia biznesowe (zasady do wdrożenia)

    Sekwencja mailowa budująca kampanię przedsprzedażową (przykład gotwej sekwencji do wykorzystania w Twoim kursie)

    Budowanie oferty fake door (zasady modelu AIDA)

    Przykłady dodatkowych akcji wspomagających kampanię przedsprzedażową

    Otwarcie okna sprzedażowego i ustawienie przyjmowania płatności (przykłady)

    Sekwencja mailowa w trakcie okna sprzedażowego (schemat gotowca do wykorzystania)

    Harmonogramy prac w kampanii pilotażowej fake door (schemat gotowca do wykorzystania)

  • O CZYM JESZCZE WARTO WIEDZIEĆ?

    Prosty schemat produkcji i publikacji lekcji kursu (przykłady)

    Zasady prowadzenia kursu z Twoim udziałem, jako autora i nauczyciela

    O co pytać osoby ze swojej listy mailingowej w trakcie przedsprzedaży, w trakcie sprzedaży, po zakończeniu sprzedaży (przykłady)

    Grupa na Facebooku jako miejsce do aktywizacji kursantów

Według mnie nie ma lepszej metody, która rzetelniej odpowie na kluczowe pytanie, czy temat się przyjmie, potem uruchomi  sprzedaż i chyba najważniejsze - zabezpieczy cię przed wydaniem mnóstwa pieniędzy na produkcję i marketing - dla kursu online, który nikogo nie interesuje.

Wystarczy poznać  i wdrażac krok po kroku sekwencję, którą opisuję w #kursoebook-u

Przykład wprowadzania kursu metodą pilotażową

Uruchamianie jednego z moich niedawnych dużych projektów - Akademia Kursów Online 1.0 przeprowadzony metodą pilotażu.

Od pomysłu do zamknięcia pierwszego okna przedsprzedaży minęło 14 dni. Wykorzystałem tylko sekwencję 9 maili, live na facebooku, ankietę i prostą stronę z ofertą. Przedsprzedaż przyniosła 37.000 zł i potem doszło różnych opcjach ( kursy indywidualne i mentoringi ) jeszcze 16.000 zł. Dopiero wtedy kurs został nagrany. Mój pierwotny plan testu zakładał pozyskanie w pilotażu 10 kursantów (testerów) i kwoty 8- 10 tys. Przedsprzedaż pilotażowa przyniosła jednak aż 53.000 zł

Pomyśl, jak może ułatwić ci późniejszą produkcję kursu pozyskanie na starcie tylko 10-20 płacących symboliczną na rynku cenę 199 zł za kurs? A uwierz, że podałem absolutny plan mikro w tej metodzie.

Szerszy opis tego case study znajdziesz w #kursoebook-u

arrow

arrow

ODBIERZ SWOJĄ KOPIĘ #KURSOEBOOK-A , WDRÓŻ ZALECENIA I WYPRZEDŹ INNYCH

Szyfrowane i bezpieczne płatności obsługuje

Nazywam się Jacek Wolniewicz. Nauczę Cię jak zamienić Twoją wiedzę na pieniądze, bo twoja wiedza, to twój biznes.
Uczę właścicieli firm, nauczycieli, coachów, szkoleniowców i ludzi przedsiębiorczych zarabiania na własnej wiedzy poprzez  projektowanie, prowadzenie, sprzedaż szkoleń stacjonarnych i w wersji online. Jestem przedsiębiorcą, długoletnim trenerem zarządzania, konsultantem rozwojowym i mentorem dla setek osób, które uczą dorosłych.


 RUSZ Z PRACĄ NAD


WŁASNYM


KURSEM ONLINE


JESZCZE PODCZAS WAKACJI

arrow
arrow

© 2016-2019 akademiatrenera.online |© jacekwolniewicz.pl |kursyonline.guru | ©Master Teacher - Jacek Wolniewicz |52-122 Wrocław Aleja Róż 10/2 | NIP 8942442179

 All Rights Reserved· Polityka Prywatności · Regulamin zakupów