CHCESZ DOBRAĆ SIĘ DO RYNKU KURSÓW ONLINE?
To dobra decyzja. A zatem zaczynajmy!
Nazywam się Jacek Wolniewicz. Nauczę Cię jak zamienić Twoją wiedzę na pieniądze, bo twoja wiedza, to twój biznes,
Uczę właścicieli firm, nauczycieli, coachów, szkoleniowców i ludzi przedsiębiorczych zarabiania na własnej wiedzy poprzez projektowanie, prowadzenie, sprzedaż szkoleń stacjonarnych kursów w wersji off i online. Jestem przedsiębiorcą, długoletnim trenerem biznesu, konsultantem rozwojowym i mentorem dla setek osób, które uczą dorosłych.
METODA
Jeżeli zastanawiasz się, jak zabrać się za produkcję swojego kursu online, to po pierwsze ...odrzuć na początku myślenie o sprawach technicznych, promocji i tworzeniu od razu gotowego i dopieszczonego produktu.
Widzisz.
Być może jesteś w tej wciąż ogromnej grupie osób sądzących, że tworząc produkt, trzeba najpierw przysłowiowo siedzieć dniami w garażu lub piwnicy i główkować nad super-, hiperproduktem / tematem, którego jeszcze nie ma na rynku. Następnie stworzyć od razu gotowy produkt i dopiero potem pokazać go światu, ruszając ostro z reklamą. No i czekać na klientów.
Powiem tak. To strata czasu i pieniędzy. Świetny pomysł na frustrację i bankructwo.
Nawet jeżeli byś chciał iść tą (jakże nieefektywną w cywilizacji internetu) drogą, to musisz mieć naprawdę głęboką kieszeń i bardzo rewolucyjny produkt. A masz?
Pewnie nie. No to teraz pójdźmy lepszą, tańszą drogą - techniką pilotażowego kursu online.
Fenomen tej metody polega na tym, że :
- Niczego nie wymyślasz samemu - potencjalni kursanci podpowiedzą ci z czego ma się składać Twój kurs.
- Grupę zainteresowanych budujesz w trakcie specjalną techniką i nie musisz mieć przed startem żadnych fanów, list itp.
- Wydajesz absolutnie minimum na początek i kwota 1000 zł naprawdę może być tutaj wystarczająca.
- Nie produkujesz fizycznie kursu przed sprzedażą - przedsprzedaż robisz tylko na projekcie kursu
- Sprzedajesz w przedsprzedaży projekt grupie zaangażowanych kursantów -testerów
- dopiero po udanej przedsprzedaży nagrywasz lekcje zgodnie z projektem kursu
Uwaga .
Sensem tego podejścia są dwie zasady:
1. Nie kombinuj, że wiesz lepiej, czego potrzebują kursanci.
2. Zrobione jest lepsze od perfekcyjnego.
Po prostu musisz założyć, że: Twój pomysł na kurs online jest dopiero wtedy wart zachodu, gdy rynek go przyjmie. Nie Ty jesteś swoim klientem.
W tej podróży do sukcesu liczy się wyłącznie stworzenie i sprzedaż prototypu - kursu pilotażowego), który pozwoli zebrać środki na produkcję i (chyba ważniejsze) sporo informacji zwrotnych na temat tego, co zmienić, co dodać, co wyrzucić, co zostawić w końcowym produkcie, który stworzysz docelowo.
Dzięki temu "nie grasz przeciwko rynkowi" i nie budzisz się z perfekcyjnie nagranym kursem, którego nikt nie kupuje!
Ciekawe jest to, że w tej metodzie nie musisz mieć tysięcy fanów w mediach społecznościowych, tysięcy maili w bazie, bloga, podcastu, kanału na YouTubie. Zrobisz to inaczej