Komunikacja perswazyjna.

Jacek Wolniewicz Master teacher
Jacek Wolniewicz Master teacher

ELM - Elaboration Likelihood Model

Cóż, właściwie każde podjęcie decyzji w jakiejkolwiek sytuacji wiąże się z przyjęciem postawy psychologicznej na tzw. TAK.

Żeby coś  kupić, musisz mieć ostatecznie postawę na TAK. 

Żeby ktoś ciebie zatrudnił, musi mieć postawę na TAK itd.

Prezenterzy, prelegenci, trenerzy mają z reguły mało czasu, żeby nas przekonać.( zmienić na postawę na TAK).   

O tym, jak oddziaływać na postawy mówi mój ulubiony model.

Jest bardzo prosty i czytelny i dużo wyjaśniający.

 To właśnie  ELM. ( nie mylić z MLM :))

MODEL SZANS ROZPRACOWANIA PRZEKAZU Richarda Petty’ego i John’a Cacioppo – zakłada, że zmiana postawy może dochodzić do skutku dwoma różnymi torami. (racjonalnym i “wrażeniowym”) 

Oto wnioski dla prelegentów.

  •  Centralny tor perswazji   (racjonalny) – to staranne i przemyślane przetwarzanie informacji zawartej w przekazie. Skuteczności przekazu w tym torze bierze się ze zdolności do wywoływania u widza przychylnych myśli i sądów dotyczących  treści. Dokonuje się tu trwalsza zmiana postawy. Od czego to zależy, dokładniej mówię w wideo.
  • Peryferyczny tor perswazji – opiera się nie tyle na rozważaniu merytorycznej wartości otrzymanej informacji, ile na powierzchownym jej odbiorze i pozornej analizie. Widz nie rozważa tu merytorycznej treści, ale opiera się na odczuciach, które przekaz budzi. Co gorsza, z reguły jest to, poza naszą kontrolą i może wypełniać znamiona manipulacji. Zmiany w postawach są mniej mało trwałe. W jakich sytuacjach mozna to wykorzystywać etycznie i jak niektórzy, robią to nieetycznie mówię w wideo.

Wideo to lekcja z kursu dla Trenerów. 

Znajdziesz go również w tej ofercie specjalnej z kodem rabatowym megapaczka

ZOSTAW KOMENTARZ

ZOSTAW KOMENTARZ

TAK CHCĘ 3 DARMOWE LEKCJE

Po wypełnieniu formularza przeniosę Państwa automatycznie na stronę z filmami. [no spam]