koło ratunkowe

„Jest zimno, cieplej nie będzie. Akceptacja daje siłę

Jest zimno, cieplej nie będzie. Akceptacja daje siłę.

Szamotanie się z tym, co niezmienne, niezgoda na sprawy, których nie można odwrócić, sprawiają, że poświęcamy temu mnóstwo niepotrzebnej energii”

 

To Marek Kamiński o swoich zmaganiach z zimnem (-60 stopni) podczas wyprawy biegun.  Dużo racji.

Rok 2020 dla ludzi wciąż jest rokiem niepokojów i końca nie widać. Niektóre firmy zostały tymczasowo zamknięte, inne już na stałe.

Niektóre branże, które zazębiają się naszą szkoleniową profesją, mogą nawet nie przetrwać. Współczuję każdej z nich.

Doświadczyłem w przeszłości sytuacji, gdy z różnych powodów, (ale prawie w tym samym momencie) zniknęło nam ponad 80% gwarantowanych przychodów w naszej firmie szkoleniowej i wiem, jak paraliżuje niepewność, skąd pozyskać szybko wpływy w przyszłym miesiącu. A każdy, kto szkoli biznes, wie, że nowego kontraktu nie da się zdobyć z dnia na dzień. O terminach płatności — często dochodzących, do 30 (a czasem i więcej dni) nawet nie chce mi się mówić.

Pytanie, przed którym stoją znowu niektórzy trenerzy, coachowie-freelancerzy, brzmi: co mogę zrobić, aby taka sytuacja była lepsza? Po pierwsze uznać online, po drugie rozejrzeć się co masz w zasięgu ręki. A masz dużo. Może już przeszedłeś na szkolenia online i Zoom, Clickmeeting, Live Webinar, Teams, to żadna tajemnica. Naparzasz u klientów 8 godzinne maratony , którymi mozna się pochwalić na forach.

Super. Ale to wg mnie wciąż niepotrzebna walka na tym samym rynku o tych samych klientów z jeszcze większą rzeszą objawionych nagle „fachowców” od e-learningu tylko za pomocą innego kanału. Ale znam jeszcze jedną rzecz, którą możesz rozwinąć i która pomoże Ci nawet zwiększyć dochody w trudnych czasach.

Jest jeden rodzaj działalności przeszedł przez pandemię Covid-19 silniejszy niż większość: to sprzedaż online i dosłownie wszystko, co z nią związane bez względu na rodzaj produktu. A produkty komercyjne szkoleniowe online mają tutaj wysokie miejsce na pudle.

Zobacz. Wpadł mi w ręce nowy raport od Great Digital na temat EDUKACJI PRACOWNIKÓW W CZASACH COVID. Autorki podają, że w badaniu wzięło udział 400 respondentów, w większości z wykształceniem wyższym oraz ponad 15-letnim doświadczeniem na rynku pracy, a więc osoby świadome swojej pozycji zawodowej oraz wagi rozwoju w życiu. Biorąc udział w badaniu, podzielili się z nami swoimi spostrzeżeniami oraz oczekiwaniami względem zdalnej edukacji w biznesie.

Jest sporo ciekawych analiz, z których przywołam kilka. Czy chcemy się rozwijać w tych trudnych czasach?

Na pytanie – Czy obecny poziom stresu sprawia, że nie mamy ochoty na edukację i rozwój?

53% osób nie zgodziło się z takim stwierdzeniem.

 

Na pytanie — Co sprawiło, że wydarzenia, w jakich uczestniczyłe(a)ś były wysokiej jakości?

89% odpowiedzi wskazało jakość merytoryki i przydatności tematyki.

 

Co przeważnie decyduje o słabych ocenach eventów edukacyjnych online.

Cyt. “Najczęściej treść kompletnie nieodpowiadająca tytułowi wydarzenia, ponadto generyczna wiedza, nieciekawy i stremowany prelegent bez umiejętności występowania online, kiepski timing, nietrzymanie się agendy itp.”

“Problemy techniczne m.in. słaba jakość audio lub video, przerwy w „dostawie”, brak moderacji komentarzy itp.”

 

Ostatni przykład dający wskazówkę do tego, czy warto myśleć o własnych komercyjnym produkcie szkoleniowym online.

Na pytanie – Czy będąc przekonanymi o wysokiej jakości eventu edukacyjnego online, jesteśmy skłonni sfinansować go z własnej kieszeni?

Padło 72% odpowiedzi – raczej tak i zdecydowanie tak.

Osobiście jako osoba, która od paru lat siedzi w online nieustannie namawiam koleżanki i kolegów z branży szkoleniowej, żeby zaakceptowali wszystkie możliwości online, poszerzyli portfolio o zdalne komercyjne formy -np. kursy online.

 

Zimno już jest. Cieplej, na razie nie będzie.

Trzeba się przystosować.

Niekoniecznie czekanie na powrót wydarzeń offline lub wiszenie tylko na zleceniach od instytucji i organizacji biznesowych — to dobra strategia. Wszak dookoła są jednak chętni na płacenie z własnej kieszeni za swój rozwój.

 

 

=====Tutaj https://jacekwolniewicz.pl zawsze możesz dołączyć do bezpłatnych Webinarów, które wprowadzą Cię w ten temat. =====

 

PS. Cały raport pobierzesz https://greatdigital.pl/edukacja-zdalna-pracownikow-poznaj-potrzeby-i-doswiadczenia-pracownikow/

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email