Jeśli pracujesz rozwojowo z ludźmi z poczucia misyjności i chcesz zmieniać świat na lepsze, to czy nie zleży Ci na polepszaniu efektów swojej pracy? Kluczem jest zaangażowany w naukę uczestnik szkolenia.
Zaangażowana grupa jest skupiona na zadaniach. Pracuje dosłownie na autopilocie. Czy to nie interesująca wizja? Znając kilka narzędzi, które poznasz w kursie bez problemu ich zmotywujesz
Dobrze napisane opinie i merytoryczne rekomendacje, to Twój darmowy handlowiec. On się nie męczy i pracuje dla Ciebie non stop. Tak właśnie będzie cię wspomagał zmotywowany i widzący efekty swojej nauki kursant.
Problem z którym się mierzyłem na początku kariery trenerskiej
Problemem, z którym się mierzyłem na początku kariery trenerskiej, był udział w szkoleniach, w których prowadzący stosowali przeróżne "enejdżajzery" z założeniem, że są niezbędne do zwiększenia zaangażowania uczestników w szkolenie.
Zauważałem, że te "zabawo-ćwiczenia", chwilowo podnosiły energię w grupie, ale nie wpływały na zaangażowanie do nauki. Przez chwilę było zabawnie, ale potem szkolenie szło, z reguły jak po grudzie.
Poza tym - przyznam to otwarcie- infantylność niektórych z tych zabaw i brak dopasowania do charakteru i grupy i celu szkolenia potwornie mnie irytowała. Stąd moje poszukiwania innego sposobu na angażowanie.
Ok. Nie ma żadnych formalnych przeciwskazań do stosowania "enejdżajzerów" podczas szkoleń, ale ja nie widziałem sensu ich stosowania. Nie pozwalały po prostu wywoływać motywacji i zaangażowania uczestnika w szkolenie w sposób, o jaki powinno chodzić każdemu profesjonalnemu trenerowi. W końcu chodzi o efekty za które płaci klient, nie o fun dla funu.
Bez motywacji nie ma zaangażowania
Ale bez motywacji nie ma zaangażowania
Dlatego zacząłem przyglądać się tematowi - motywowania w kontekście szkoleń.
Mówię o motywowaniu i angażowaniu do:
-chęci wzięcia udziału w szkoleniu / kursie (co wcale w wielu szkoleniach biznesowych nie jest oczywiste. Dotyczy to też procesów sprzedaży płatnych kursów)
-wzbudzania i podtrzymywania chęci uczenia i wdrażania nowych treści ze szkolenia /kursu
-entuzjastycznego dzielenia się opiniami po szkoleniu.
Przez lata szkoleń i nauki zawodu trenera wypracowywałem różne sposoby na motywowanie i angażowanie.
Najlepsze efekty dawało projektowania szkolenia w oparciu o wytyczne podstawowego schematu cyklu Kolba.
Etap doświadczania, które otwierało "serce i rozum” w połączeniu ze sterowaniem nauki w taki sposób, by do wniosków zawartych w celach szkoleniowych dochodzili samodzielnie uczestnicy.
To dawało zawsze wielkiego motywacyjnego kopa. I mnie i drugiej stronie. Ale najbardziej mierzalnymi korzyściami były polecenia.
Największym moim kontraktem było dwuletnie zlecenie szkoleniowe na 300.000 zł zrealizowane dzięki rekomendacjom zaangażowanych we wcześniejszych szkoleniach uczestników.
Była oczywiście cała masa mniejszych kontraktów, które łączyło jedno. Załatwiali mi je tak naprawdę sami uczestnicy. To wręcz od ich nacisków, żebym poprowadził kolejne zajęcia, brały się kolejne zlecenia.
Ale nie o moich sukcesach mam mówić, tylko o Twoich.
Sposób działał, ale trudno mi było komuś go opisać w taki sposób, żeby mógł go dopasowywać do swoich sytuacji i wdrażać.
Moje przypadki, to ... moje przypadki, ale czy dałoby się je zebrać w powtarzalne zasady i oprzeć o jakąś weryfikowaną teorię?
Dało się! W momencie, w którym wpadła mi w ręce — jedna z najlepszych teraz teorii motywacyjnych.
Teoria, która tłumaczy dokładnie kiedy ruszymy "4 litery" i coś zrobimy, a kiedy nie ma na to szans.
Oto Teoria Wartości Oczekiwań Jaquelin Ecless.
Tłumaczy, ona bardzo dokładnie kiedy ruszymy "4 litery" i coś zrobimy, a kiedy nie ma na to szans.
Więcej o tej koncepcji mówię w module pierwszym tego kursu. To moduł otwierający kurs o tym, jak się z kursu uczyć. Dodałem tam więcej treści "dla ciekawskich" na jakich danych naukowych bazuję. Moduł ten możesz odsłuchać tutaj
Dodam, że ta teoria wreszcie połączyła mi wszystkie motywacyjne kropki w zgrabną całość.
Ta teoria pokazuje między innymi cztery motywatory przydatne w szkoleniach
Oto one.
Są odpowiedzialne za motywację do podjęcia działania wobec szkolenia. Także za to, czy kupisz ten kurs.
1. Tematyka musi Cię zainteresować.
2. Zawartość szkolenia musi być przydatna w pracy/życiu.
3. Ukończenie / zastosowanie treści ze szkolenia da ci np. przewagę lub otworzy nowe możliwości.
4. Koszty pozyskania wiedzy ze szkolenia kursu nie przeważają punków 1-3.
Przyznasz, że powyższe brzmi dość prosto. Może oczywiście, jednak...
...jest jeden wielki warunek.
Do tych wniosków uczestnik/ kursant Twojego szkolenia musi dojść samodzielnie
Na tym, jak to zrobić opiera się mój kurs.
* W kursie omawiam szczegółowo cztery miejsca w procesie szkoleniowym na które trzeba zwrócić uwagę, żeby pobudzić motywację i podsycać zaangażowanie.
* Pokazuję i opisuję szczegółowo, jak możesz użyć gotowych technik i narzędzi z których korzystałem. Techniki zastosujesz zarówno na sali w realu, jaki i w wersji online.
*Daję gotowy plan działania.
Chcesz katapultować jakość swoich szkoleń na zupełnie inny poziom?
Chcesz katapultować jakość swoich szkoleń na zupełnie inny poziom?
Chcesz więcej satysfakcji i zadowolonych uczestników?
Chcesz więcej entuzjastycznych rekomendacji?
Jeśli tak, to po prostu weź moje materiały z tego kursu i wpleć je w swoje treści.
Nie ma znaczenia, czy szkolisz z "miękkich" tematów, czy z twardych kompetencji i produktów. Koncepcja Ecless działa wszędzie tam, gdzie potrzeba decyzji o tym czy wykonać jakieś zadanie.
Wszystko co musisz teraz zrobić, to kliknąć i kupić dostęp, a potem wdrażać śmiało moje rekomendacje. Przygotowałem je w formie gotowców, więc nie będzie to trudne i obciążające.
Ten kurs online to specjalnie napisana wersja mojego dwudniowego szkolenia, które prowadzę również na sali. Tym razem bez dojazdów i dodatkowych noclegów.
Motywacja 4.0.
Podstawy Teorii Oczekiwanej Wartości i 4 motywatory do których opracowałem narzędzia.
Moduł zawiera materiał wideo, wersję audio
Jak zmotywować przyszłego uczestnika do zaangażowania w szkolenie - już na etapie badania potrzeb.
Moduł zawiera trzy lekcje w których poznajesz narzędzie Wywiadu Epizodycznego (WEP).
Otrzymasz opis pracy z narzędziem,
Skrypt WEP do wypełnienia
Ściągę w formacie PDF.
Moduł zawiera materiał wideo, wersję audio
Jak zaangażować w szkolenie - na etapie jego rozpoczynania
Moduł zawiera cztery lekcje, w których poznajesz narzędzie Kosza Oczekiwań.
Otrzymasz opis pracy z narzędziem,
Skrypt otwierania szkolenia do wypełnienia
Skrypt ćwiczenia "Kosz Oczekiwań"
Ściągi w formacie PDF.
Moduł zawiera materiał wideo, wersję audio
Jak zaangażować i utrzymywać wysoki poziom motywacji do nauki przez całe szkolenie
Moduł zawiera osiem lekcji i test wiedzy, w których poznajesz scenariusze do sesji szkoleniowych w oparciu o cykl Kolba
Przypomnienie cykl Kolba i pracy z metodą ,
Poznasz poszerzony cykl Kolba
Poznasz różne przykłady scenariuszy ćwiczeń otwierających opartych o cykl Kolba
Poznasz zasady wywoływania zaangażowania dzięki narzędziu Dyskusji Zogniskowanej
Otrzymasz schemat Dyskusji Zogniskowane do wydruki
Otrzymasz ściągi i opisy ćwiczeń w formacie PDF.
Moduł zawiera materiał wideo, wersję audio
Jak wykorzystać raporty po szkoleniu i jak zbierać wartościowe rekomendacje
Moduł zawiera trzy lekcje, w których poznajesz zasady budowania raportów po szkoleniu i schemat zbierania wartościowych rekomendacji
Otrzymasz ściągi i opisy ćwiczeń w formacie PDF.
Moduł zawiera materiał wideo, wersję audio
Pamiętaj, że to nie "pitu-pitu"
Do lekcji dodałem zestawy instrukcji i przykładowych ćwiczeń do wykorzystania od razu tak, jak są - lub do własnej modyfikacji.
1. Instrukcja Wywiadu Epizodycznego
2. Instrukcja projektowania Modułu „zero”
3. Instrukcja ćwiczenia „Kosz Oczekiwań”
4. Instrukcja do "mojego" Cyklu Kolba
5. Instrukcja ćwiczeń otwierających uczestników
6. Instrukcja Dyskusji Zogniskowanej
7. Ćwiczenie - "przeżywka" na rozpoczęcie Cyklu Kolba - „Lekarze ”
8. Case Study na rozpoczęcie Cyklu Kolba - „Moto CUD i TU SPOKO
9. Ćwiczenie metaforyczne na rozpoczęcie Cyklu Kolba -„Stara Przypowieść”
10. Grafika pełnego przebiegu sesji szkoleniowej wg modelu Kolba
11. Wzór raportu po szkoleniu
12. Lista pytań do zbierania rekomendacji od uczestników
W 2016 przeniosłem z sukcesem swoją stacjonarną szkołę trenerów biznesu i sprzedaży Master Teacher całkowicie do online. Tak się zaczęła wolność pracy online.
Dzisiaj mam w sprzedaży 35 własnych kursów i szkoleń online plus programy mentoringowe online.
Poprowadziłem już i grubo ponad 500 Webinarów. Na koncie mam 4356 płacących kursantów.
Zanim wszedłem do online szkoliłem dla menedżerów, hr, trenerów z takich firm jak:
Millennium TFI, 4F, Raiffeisen Bank Polska, Millennium Bank, SAF, Maspex O/Słowacja, Nordea Bank, ZPT Kruszwica, PNB, Paribas, My Network, Millenium Leasing, PSS LUBIN, WSiP, Alior Bank, Balcerzak, Netia, Polskie Banki Spółdzielcze, Cadbury Wedel, CCC, Manpower, Horyzont In, Bahlsen, PSS Zorza, TU Europa, Polbank EFG, Sarantis, Krajowy Rejestr Długów – Biuro Informacji Gospodarczej S.A, Kaczmarski Inkasso, Rainbow Tour, Santander, Credit Agricole, BZ WBK, Rainbow Tour, EFL, WARTA… I Ponad 53000 osób w darmowych webinarach.
Dostęp do kursu jest bezterminowy
Cena zawiera 23%VAT
© https://akademiatrenera.online |© https://jacekwolniewicz.pl | https://kursyonline.guru | ©Master Teacher - Jacek Wolniewicz |52-122 Wrocław Aleja Róż 10/2 | NIP 8942442179 ©2010-2018 All Rights Reserved · Polityka Prywatności · Regulamin zakupów