Łap długopis w dłoń, ponieważ mamy konkretną robotę do wykonania
Na początek przypomnę punkt pierwszy ze schematu kursu pilotażowego:
1. Tworzymy jasny medialny przekaz tego, kim jesteśmy, czym się zajmujemy i komu pomagamy.
Po co to robimy? Wg moich obserwacji i analiz w tej chwili większość osób potrzebuje szybkich konkretów. Za dużo informacji jest w obiegu. Dlatego informacja o tym co robisz, dla kogo i jakie mogą (są) tego efekty będą priorytetem. Czy chciałabyś/ chciałabyś tracić teraz czas na rozgryzanie, o co chodzi tej czy tamtej osobie. Ja przynajmniej nie. Dlatego zapoznaj się proszę z tym materiałem. Bez względu na dalsze kroki, to pomoże już na zawsze.
Oto twój pierwszy krok do zbierania płacących klientów w kursach online
Nawet nie wiesz, że możesz niepotrzebnie tracić potencjalny ruch do Twojej przyszłej oferty, ponieważ nie komunikujesz otwarcie - co robisz - komu możesz pomóc i jakie efekty to przyniesie.
Wiele osób kombinuje jak budować od razu wypasione blogi i traci sporo okazji, które są w zasięgu ręki i oka i kosztują Cię może 30 minut pracy. A chodzi o Twoje profile w social mediach.
Dlatego zanim zaczniesz jakiekolwiek ruchy z promowaniem swojej oferty, stwórz najpierw swoją "medialną wizytówkę". Ona będzie Twoją pierwszą darmową reklamą.
Uwaga! To co zaraz zrobisz jest lekiem na obiekcje w Twojej głowie, które skutecznie potrafią zniechęcić do działania typu:
A kim ja jestem, żeby mnie ktoś słuchał?
Nie mam tysiąca "lajków".
Nikt mnie nie zna.
Ok. Rozprawmy się z tymi obiekcjami raz na zawsze!
- Po pierwsze, zapamiętaj proszę, że każdy zaczynał kiedyś od pierwszego polubienia, fana, „subka”.
- Po drugie, nic nie dzieje się z dnia na dzień, dlatego im wcześniej to ogarniesz, tym lepiej.
- Po trzecie, przerobiłem już kilka różnych koncepcji tzw. budowania marki "personal branding" i powiem Ci, że najlepszą metodą jest nie kreowanie na siłę siebie, ale coś, co moja koleżanka psycholog - chyba najlepiej określiła- „daj się odkryć”.
To metoda lekka, nieinwazyjna, szczera, podkreślająca autentyczność, i nie wymaga "trenowania" własnej biografii i amerykańskiego "plastic smile" przed lustrem.
I ostatnia uwaga!
To, o czym będę teraz pisać, próbuj wykonywać i wdrażać od razu, tak aby już Twoja medialna wizytówka zaczęła na Ciebie pracować.
A zatem...jak skonstruować zachęcający i marketingowy przekaz wizytówkę o sobie i swoim kursie?
Nazywam to „medialną wizytówką”.
To nie jest tradycyjny zadrukowany kartonik. To precyzyjnie napisane JEDNO ZDANIE. Ważne, żeby sformułować elementy tego zdania bardzo ściśle, ponieważ będziesz go często używać... podczas przedstawiania się i rozmowy z potencjalnymi kursantami, na stronach sprzedażowych, w e-mailach marketingowych, profilach w mediach społecznościowych itd. To zdanie będzie dobre, jeżeli będziesz je w stanie wypowiedzieć jednym tchem podczas uścisku ręki na przywitanie. Serio! Celem "medialnej wizytówki" jest od razu nakreślenie obrazu Twoje osoby i ugruntowanie Twojej wiarygodności w głowie odbiorcy.
OTO TRZY KOLEJNE KROKI TWORZENIA MEDIALNEJ WIZYTÓWKI
Najpierw musisz odpowiedzieć na trzy pytania:
Masz kartkę papieru? To zaczynamy – zapisuj swoje odpowiedzi.
Pytanie pierwsze
1. Dla kogo jest Twój kurs? [klient]
Nie odpowiadaj długim esejem na pytanie. Odpowiedz tylko kilkoma słowami.
Wskazówka. Jeśli masz już przemyślany portret swojego klienta, przejrzyj te notatki opisy.
Musisz wybrać kilka konkretów.
Kategoria „wszyscy” odpada.
Twoja odpowiedź może zatem wyglądać tak:
„kobiety menedżerowie”,
„przedsiębiorcy”,
„freelancerzy”,
„matki małych dzieci”.
Chyba wiesz o co chodzi?
Drugie pytanie brzmi:
2. Czego zamierzasz uczyć? [tematyka]
Jeszcze raz, krótko. Tylko kilka słów. To musi być konkret.
Twoją odpowiedzią może być:
„jak reklamować się na Facebooku”
„jak zapanować nad organizacją czasu”
„jak prowadzić blog”.
I tutaj nie powinieneś mieć wątpliwości, jak to opisać
Trzecie pytanie brzmi:
Jaki będzie efekt twoich działań/ uczenia/ coachingu/usług [wynik]
TO WAŻNY KOMUNIKAT, PONIEWAŻ TUTAJ MUSISZ OD RAZU POKAZAĆ MOCNE I JASNE KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z TOBĄ
Przykładami odpowiedzi mogą być:
„oszczędność pieniędzy”
„zwiększenie efektywności w pracy zawodowej”
„zwiększenie zysków”
„mniej stresu w pracy”.
Chodzi o zakomunikowanie jasnego wyniku – korzyści ze współpracy z Tobą.
A teraz „połączymy kropki” i zbudujemy wizytówkę.
Sposoby łączenia trzech elementów
Na początek możesz dodać jeszcze sformułowanie - „Nazywam się”. Ale jeżeli uznasz, że nie masz w danym momencie takiego powodu, żeby identyfikować siebie, to możesz to nazwisko pominąć.
Teraz cała sekwencja medialnej wizytówki może wyglądać tak:
Nazywam się
+ Uczę [kogo]
+ Korzyść [wynik]
+ Dzięki [tematyka]
Inspiracja 1
Nazywam się Jacek Wolniewicz. Uczę [kogo >] osoby przedsiębiorcze [wynik >] zarabiania na własnej wiedzy dzięki [tematyka >] umiejętnościom tworzenia i sprzedaży kursów i szkoleń online.
Inspiracja 2
Uczę kobiety, jak być efektywną dzięki technikom zarządzania czasem.
Inspiracja 3
Uczę przedsiębiorców, jak szybciej pozyskiwać dobrych pracowników dzięki zdalnym technikom rekrutacji.
Inspiracja 4
Uczę osoby chcące szybko tworzyć strony sprzedażowe o wysokiej konwersji dzięki wykorzystaniu Optimize Press.
Chyba już widzisz, że to proste
Ostatni element, to wykorzystanie tego w mediach społecznościowych.
Jeżeli masz konto na przykład na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, to koniecznie umieść swoją medialną wizytówkę w opisach swoich profilów.
- Dodaj tekst wizytówki pod swoimi zdjęciami profilowymi. Po kliknięciu w zdjęcia będą widoczne. Podobnie opisz wszystkie zdjęcia w tle tzw. cover-y.
- Dodaj tekst wizytówki do stopki swojej biznesowej korespondencji
- Wykorzystaj ją na swojej stronie startowej www eksponowanym miejscu.
To musi być od razu widać dla osób odwiedzających
Dodatkowo zwróć uwagę na swoje zdjęcia profilowe i nick-i a kontach.
Żeby to wszystko działało pokazuj swoją twarz, występuj z imienia i nazwiska.
Ludzie nie będą się uczyć u awatara o dziwnym nick-u.
Chcą uczyć się u realnego człowieka.
Pamiętaj o tym
Od teraz traktuj siebie jako osobę publiczną.
I sugestia na koniec.
Zrób swoją wizytówkę od razu, teraz.
Niech ta informacja już na Ciebie pracuje.
Zobaczysz, jak wiele osób natychmiast pogratuluje Ci tego kroku i jak wiele osób odkryje Cię z innej strony.
Jeżeli zadanie z medialną wizytówką jest już gotowe zachęcam do kolejnego kroku
To dobry moment na rozpoczęcie budowania pierwszego pomocnego szumu w mediach na temat tego, co robisz, a także pierwszej kampanii mającej zebrać wokół Ciebie osoby zainteresowane potem kupnem Twojego kursu.
Tego samego opisu powinieneś/powinnaś używać w :
Opisie profilu na Facebooku
Opisie profilu na Instagramie
na Linkedin
W stopce mailii
Jako subtitles w ofertach
A także.
W opisach zdjęć profilowych i tzw, coverze na Facebooku ( po kliknięciu w zdjęcia zawsze otworzą się w dużym oknie i zobaczysz aktywny link [edytuj opis] - to tam dopisz informacje o tym co robisz. Wiele osób wbrew pozorom klika w zdjęcia profilowe i covery.
Nie trać szansy na dodatkowy ruch z tych miejsc. Wiele osób z tego nie korzysta, a warto .
Wyróżnisz się za darmo.