Scenki sprzedażowe, które nie uczą!

Dlaczego większość scenek sprzedażowych na szkoleniu nie uczy? Jak zrobić scenki i nie zepsuć szkolenia? Większość szkoleń sprzedażowych zawiera moduł ćwiczeniowy pt. „scenki”. Przećwiczenie na forum (np. w tzw. akwarium) rozmów handlowych wydaje się całkowicie słuszne i logiczne, można otrzymać natychmiastową informację zwrotną i praktycznie zasymulować realny stres u klienta. Na pierwszy rzut oka widać […]

Scenki sprzedażowe, które nie uczą! Read More »

Ocena szkolenia, a jego efektywnosć

Czy dobre oceny szkolenia wskazują na jego efektywność? Przypominamy wszystkim zleceniodawcom, którzy kończą analizę efektywności szkolenia na poziomie ankiet wypełnianych po szkoleniu, że nie ma żadnej naukowo stwierdzonej korelacji pomiędzy bardzo dobrze czy entuzjastycznie ocenionym szkoleniem i trenerem a efektywnością. Nie wolno popełniać takiego skrótu myślowego: „są zadowoleni, to znaczy, że się nauczyli”. Często szkolenia,

Ocena szkolenia, a jego efektywnosć Read More »

Jak funkcjonuje cykl Kolba?

Cykl Kolba to zaproponowany (przez prof. Davida Kolba) schemat tłumaczący sposób uczenia się osób dorosłych w formule aktywnej poprzez działanie/doświadczanie. Jednym z głównych założeń jest to, iż osoby dorosłe efektywnie uczą się, kiedy przejdziemy przez 4 etapy. Etap 1. Działaj (np. nie umówiłem się dzisiaj z żadnym klientem). Etap 2. Refleksja (czy to było dla

Jak funkcjonuje cykl Kolba? Read More »

Jak zawierać kontrakt szkoleniowy z grupą?

Jest wiele wskazówek dotyczących zasad, technik, pomysłów na zawieranie tzw. kontraktu szkoleniowego z grupą. Zanim sięgniecie po różne pomysły zastanówcie się, kogo macie na sali i czemu ten kontrakt ma służyć. Osobiście sugeruję w szkoleniach biznesowych stosowanie własnej, narzuconej wersji kontraktu. Uważam, że po pierwsze szkoda czasu, a po drugie kontrakt zawiera najważniejsze z punktu

Jak zawierać kontrakt szkoleniowy z grupą? Read More »

Uwodząca „inność” na szkoleniu!

  Uwodząca „inność”, czyli dlaczego tak bardzo zwracamy uwagę na odosobnione przypadki? Rzucił mi się w oczy post z jednej „fejsbukowej” grupy dla trenerów i szkoleniowców. Poczytałem komentarze i pomyślałem, że napiszę coś o uwodzeniu naszej uwagi przez coś takiego jak „inność”. Na początek przytoczę cały wpis rozpoczynający wątek. Czy podczas Waszych szkoleń spotkaliście uczestnika,

Uwodząca „inność” na szkoleniu! Read More »

Storytelling w pracy trenera

Czyli – jak posługiwać się perswazją narracyjną .   Perswazja, czyli w uproszczeniu sposoby oddziaływania na zmianę postaw, zawsze znajdowała się w centrum uwagi wielu grup zawodowych. Umiejętność stosowania perswazji w pracy trenera wydaje się być jedną z kluczowych kompetencji, ponieważ sukces szkoleniowy to nie przeprowadzone wykłady i ćwiczenia, ale wdrożenie oraz umocnienie zaproponowanych i przećwiczonych

Storytelling w pracy trenera Read More »

Jak zaangażować wszystkich do pracy podczas ćwiczeń?

Zjawisko próżniactwa społecznego   Bardzo często zdarza się, że podczas ćwiczeń w grupach nie wszyscy uczestnicy wykazują podobne zaangażowanie. To może być efekt tzw. próżniactwa społecznego – mechanizmu ujawniającego się w grupie zadaniowej wówczas, kiedy „wszyscy mają robić to samo”. Wtedy łatwiej jest bez konsekwencji udawać zaangażowanie. Receptą jest przydzielenie konkretnych zadań konkretnym osobom w

Jak zaangażować wszystkich do pracy podczas ćwiczeń? Read More »

Zdjęcie jest warte tysiąca słów – czy jednak naprawdę?

Sądzę, że tytuł tego wpisu jest Ci dobrze znany i pewnie nie raz nerwowo poszukiwałeś/łaś tej jedynej – „SuperIlustracji” do przygotowywanej prezentacji. Ale czy wiesz, że w naszej pracy trenerskiej ozdabianie prezentacji szkoleniowych „fajnymi ilustracjami” może bardziej szkodzić niż pomagać? Badania nad funkcjonowaniem mózgu w procesie przyswajania informacji wskazują, że jeśli wizualizacje potrafią np. obrazować

Zdjęcie jest warte tysiąca słów – czy jednak naprawdę? Read More »

Szybka porada na interesującą opowieść na szkoleniu!

O czym opowiadać w prezentacji perswazyjnej na bazie storytellingu?   Porada najważniejsza: Twoja historia musi być bliska osobie/osobom, którym ją prezentujesz. Najlepiej, jeżeli będzie dotyczyć innego człowieka lub grupy ludzi, z którymi może się utożsamiać uczestnik. Dlatego opowiadaj o kimś lub o sytuacjach istotnych dla Twoich słuchaczy

Szybka porada na interesującą opowieść na szkoleniu! Read More »

TAK CHCĘ 3 DARMOWE LEKCJE

Po wypełnieniu formularza przeniosę Państwa automatycznie na stronę z filmami. [no spam]