Czym się różni pilotaż od pełnego kursu online?
Najważniejsze cechy:
-Ma mniej treści niż pełny kurs
-Ma węższy zakres* niż pełny kurs
-Ma większe wsparcie instruktora/nauczyciela
-Daje kursantom bardziej bezpośredni dostęp do ciebie, jako do autora
-Jest z reguły prowadzony w mniejszych grupach niż kurs pełny
*(czasami daję nadmiarowy program, żeby potem kierując się informacjami testerów wykluczyć treści)
Cel pilotażu, to:
-Określenie tematyki kursu online
-Sprawdzenie zainteresowania tematyką
-Określenie potencjału sprzedażowego
-Zebranie informacji zwrotnych o treści formule w celu późniejszego dokładnego dopasowania
-Oszacowanie optymalnych cen kursu
-Dobranie optymalnej formuły i środków do jej realizacji
-Uniknięcie niepotrzebnych wydatków na starcie ( optymalizacja kosztów)
Mówiąc krótko:
Pilotaż pozwoli Ci zebrać mnóstwo informacji zwrotnych, które potem pozwolą Ci stworzyć docelową i dobrze wycenioną sprzedawalną wersję swojego kursu.
Dlatego potrzebujesz w zależności od tematyki kursu tylko 15-30 płacących kursantów.
A to już jest łatwe nawet gdy nie masz wypasionego fanpage, bloga itp.
Mam nadzieję, że widzisz już wyraźnie o co chodzi w pilotażu.
Czytasz dalej?
Fajnie.
Teraz opiszę case study study z 14 dniowej kampanii dla nowego produktu przygotowywanego metodą Pilotażowego Kursu Online.